Szablon
 
IndeksGalleryFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 






 

 spis zaklęć

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

avatar

 Liczba postów : 84
 Punkty reputacji : 2157
 Reputation : 1
 Skąd : z daleka




Moderator




PisanieTemat: spis zaklęć   Nie Mar 02, 2014 9:29 am


Wstęp - teoria magii


Każdy czarodziej, kończący magiczną edukację w jakiejkolwiek szkole, powinien zdawać sobie sprawę nie tylko z posiadania mocy magicznej, ale również z ograniczeń, jakie ona nakłada. Nie przystoi mu bowiem mugolski pogląd, że jako mag jest wszechmogącą jednostką. Nawet magia posiada ograniczenia, a i my często nie jesteśmy w stanie wykorzystywać w pełni potencjału, jaki daje nam talent magiczny – wszakże jesteśmy tylko ludźmi! 
Większość zapytanych czarodziejów wskaże, czego nie potrafi i czego nigdy za pomocą magii nie osiągnie; wskażą jednak to, czego sami nie potrafią, ale nie wskażą tego, czego nie zrobią, bo nie jest to zgodne z regułami magii. W celu opanowania podstawowej wiedzy z tego, co robić możemy, a czego nie, zachęcam do czytania tekstu dalej! 

1) Po pierwsze, żaden czarodziej nie jest w stanie stworzyć z niczego jedzenia – nie łudźcie się tym, że to się uda. Zapamiętajmy raz na zawsze, że posiłki możemy przywoływać, jeżeli wiemy gdzie są, możemy je pomnożyć lub za pomocą transmutować coś w posiłek, ale stworzyć jedzenia z powietrza nie możemy. 
2) Po drugie, nawet dwoje czarodziejów to za mało, by zaczarować stworzenia takie jak wilkołaki czy olbrzymy. Moc magiczna tych monstrów zapewnia im potężną ochronę przeciwko czarom, co skutkuje tym, że nawet najsłabsze zaklęcie (na przykład czar oszałamiający) zadziała na nich dopiero wtedy, gdy rzuci je kilka osób. Tylko wyjątkowo potężni magowie są w stanie w pojedynkę wykorzystać cały potencjał czarów, jaki rzucają na wilkołaki, na pewno nie uda się zwyciężyć w pojedynku z wilkołakiem studentowi czy niedoświadczonemu czarodziejowi. Jeśli sądzisz, że Ci się uda, lepiej zarezerwuj łóżko w św. Mungu, najlepiej na dwóch oddziałach (na urazówce i na oddziale zamkniętym). 
Co zaś tyczy się olbrzymów: atak na olbrzyma w grupie mniejszej niż 3-4osobowa, to samobójstwo, bo większość czarów po prostu się od niego odbija; jeśli nie jesteście wykwalifikowanymi czarodziejami, unikajcie olbrzymów szerokim łukiem. 
3) Po trzecie, moc magiczna nie podlega ingerencji za pomocą żadnego rodzaju magii – czy to przy użyciu zaklęcia, czy eliksiru, czy potężnych artefaktów. Żaden mag nie jest w stanie absorbować mocy z otoczenia, wzmacniać tej, którą już posiada lub kraść od innego czarodzieja czy magicznego stworzenia. Moc czarodzieja zwiększa się poprzez rozwój umiejętności i ćwiczenia, nie jest możliwa magiczna manipulacja tym rodzajem energii. 
Jedynym przypadkiem, gdy dochodzi do zmian w mocy, to bardzo silne przeżycia emocjonalne maga, który może zaniechać używania magii (jak Meropa Riddle) czy nie jest w stanie kontrolować swojej magicznej energii (Ariana Dumbledore). Użyjmy zdrowego rozsądku: czy gdyby kradzież lub wzmacnianie mocy było możliwe, to czy spotykalibyśmy charłaków?  
Wybijmy więc sobie z głowy plany o ingerencji w najbardziej intymną część magii w człowieku, którą jest nasza moc i zaprzestańmy daremnych prób opracowywania nowych czarów, które byłyby w stanie to uczynić.

Przy używaniu zaklęć na forum prosimy również, by pamiętać o kilku kolejnych zasadach:
a) Nad wszystkimi sytuacjami na forum, związanymi również z użyciem zaklęć czuwa Mistrz Gry. Mistrz Gry ma obowiązek bycia całkowicie bezstronnym.  Ma on prawo weryfikacji działań oraz skutków zaklęć graczy jeśli uzna je za nielogiczne bądź nieuzasadnione. Od decyzji Mistrza nie ma odwołania.
b) Przy użyciu niektórych trudniejszych zaklęć należy wykonać rzut kostką weryfikujący jego działanie. Nieparzyste oznacza niepowodzenie, parzyste powodzenie. System kostkowy nie obowiązuje do zaklęć niewybaczalnych oraz bardziej zaawansowanych jak Expecto Patronum. W takich wypadkach o powodzeniu decyduje Mistrz po przeanalizowaniu całej sytuacji.
c) Pojedynek trwa zazwyczaj do trzech trafień jednego z zawodników. Jeśli ma odbywać się na innej zasadzie, Mistrz ma obowiązek poinformowania o tym na wstępie. Mistrz Gry ma prawo wtrącić się w każdy pojedynek.



Zaklęcia Zwykłe


Abdere

Działanie: kamuflowanie tatuaży
Dostępność: wszyscy

Accio

Działanie: Sprawia, że pomyślany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie.
Dostępność: wszyscy

Addunt chartam

Działanie: Dodaje strony w zeszytach, dziennikach, książkach itp. 
Dostępność: wszyscy

Aexteriorem

Działanie: Otacza dane miejsce magiczną barierą, która powstrzymuje działanie czynników atmosferycznych, np. zatrzymuje deszcz, wiatr itd. 
Dostępność: studenci

Alohomora

Działanie: Otwiera zamki, które nie zostały zaczarowane zaklęciem antywłamaniowym.
Dostępność: wszyscy

Aperacjum

Działanie: Pokazuje niewidzialny tusz.
Dostępność: wszyscy

Aquamare

Działanie: Przywołuje wodę ze wskazanego zbiornika.
Dostępność: wszyscy

Aquamenti

Działanie: Wyczarowuje strumień wody z końca różdżki lub napełnia wodą wybrane naczynie.
Dostępność: wszyscy

Aqua passe

Działanie: Pozwala chodzić po wodzie.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Paula Price'a

Aquo respiro

Działanie: Pozwala na oddychanie pod wodą. Działa jednak przez krótki czas, oraz nie można od razu rzucić do ponownie. 
Dostępność: studenci

Augmentum oppilabit

Działanie: rośliny i kwiaty cięte nie schną, nie więdną, zawsze zostają w takim stanie jak świeżo po ścięciu 
Dostępność: wszyscy

Avis

Działanie: Powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków przypominających kanarki. 
Dostępność: wszyscy

Baubillious

Działanie:  Z końca różdżki wystrzeluje piorun, błyskawica.
Dostępność: wszyscy

Bullae

Działanie: Tworzy bańkę, która zatrzymuje ciepło wewnątrz. 
Dostępność: wszyscy

Bąblogłowy

Działanie: Tworzy bańkę powietrza wokół głowy. 
Dostępność: wszyscy

Blostma

Pomaga rosnąć kwiatom i innym roślinom, uzdrawia jeśli są chore. 
Dostępność: wszyscy

Calefactio

Działanie: Grzeje wodę; im dłużej stosowane, tym ciecz staje się cieplejsza 
Dostępność: studenci

Costurar

Działanie: Sprawia, że igła sama przeszywa materiał 
Dostępność: wszyscy

Colloportus

Działanie: Zamyka zamki; przeciwzaklęcie to Alohomora.
Dostępność: wszyscy

Coloreata

Działanie: Tworzy strumień kolorowej farby.
Dostępność: wszyscy

Colovaria

Działanie: Farbuje włosy na wybrany kolor.
Dostępność: wszyscy

Cantata Somono

Działanie: Zaklęcie bezróżdżkowe, wymówione osobie do ucha, powoduje sen bez żadnych snów
Dostępność: dorośli

Cantabunt Mihi

Działanie: Powoduje granie instrumentu muzycznego.
Dostępność: studenci

Cantus Musica

Działanie: Sprawia, że w danym pomieszczeniu znikąd zaczyna grać muzyka. Warunkiem jest to, aby czarodziej pamiętał w głowie choć pobieżnie melodię. 
Dostępność: wszyscy

Chłoszczyść

Działanie: Sprząta, układa, czyści. 
Dostępność: wszyscy

Carpe Retractum

Działanie: Zaklęcie służące do przyciągania przedmiotów; może również posłużyć jako lina, kiedy rzucamy zaklęcie na przedmiot i ‘przyciągamy siebie’ do niego. 
Dostępność: wszyscy

Cave Inimicum

Działanie: Wyczarowuje barierę, która alarmuje gdy w okolicy pojawia się obca osoba. 
Dostępność: wszyscy

Zaklęcie Czterech Stron Świata

Działanie: Różdżka obraca się w kierunku północy. 
Dostępność: wszyscy

Defigo

Działanie: utrwala efekt zaklęcia, utrudniając tym samym jego zdjęcie.
Dostępność: studenci

Defodio

Działanie: Odrywa kawałek gruntu (ziemi) lub skały. Można używać go żłobienia i kopania tuneli, dołków itp. 
Dostępność: wszyscy

Di siki

Działanie: Ożywia stworzone przez kogoś dzieło origami, można nim kierować różdżką. 
Dostępność: do nauczenia w fabule od

Diffindo

Działanie: Służy do rozcinania, na przykład tkanin, lin czy skóry.  
Dostępność: wszyscy

Dissendium

Działanie: Otwiera przejście do Hogsmeade ukryte za posągiem Jednookiej Wiedźmy.  
Dostępność: do nauczenia w fabule

Depulso

Działanie: Służy do przesuwania sprzętów, jak również do przełączania oddalonych od czarującego przycisków i dźwigni.
Dostępność: wszyscy

Erecto

Działanie: Automatycznie używa przedmiotów mugoli, na przykład rozkłada namioty, składa szafki etc. 
Dostępność: wszyscy

Essentia Mirabile

Działanie: Sprawia, że w otoczeniu unosi się przyjemny zapach. Każdy odczuwa je inaczej, tak jak woń Amortencji. Dość proste do nauczenia, ale jego użycie wymaga wyobraźni.
Dostępność: wszyscy

Felicivi

Działanie: Po wypowiedzeniu, osoba rzucająca zaklęcie powinna pomyśleć o zasmucającym wydarzeniu, na które pod wpływem uroku, zaczyna patrzeć w inny, bardziej optymistyczny sposób. Zaklęcie to jest jednak słabe i nie na każdą myśl działa. 
Dostępność: wszyscy

Firersneak

Działanie: Zaklęcie tworzy potężnego węża z ognia
Dostępność: dorośli

Firehutchcath

Działanie: Tworzy magiczna klatkę, całą w płomieniach. Zwykle służy do łapania magicznych stworzeń, które nie podejdą do krat, bojąc się ognia. 
Dostępność: studenci

Finite

Działanie: Kończy działanie niektórych czarów.
Dostępność: wszyscy

Zaklęcie Fideliusa

Działanie: Wyjątkowo skomplikowane zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do ukrycia tajemnicy w duszy egzystującego człowieka. Informacja zostaje schowana w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić.
Dostępność: dorośli

Flagrate

Działanie: Umożliwia tworzenie ognistych znaków, na przykład w powietrzu czy na powierzchni przedmiotów.. 
Dostępność: wszyscy

Flagrante

Działanie: Zaklina przedmiot w taki sposób, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wyjątkowo wysokich temperatur. 
Dostępność: wszyscy

Flos Nivalis

Działanie: Tworzy dowolny kwiat ze śniegu. 
Dostępność: wszyscy

Furnunculus

Działanie: Powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.  
Dostępność: wszyscy

Geminio

Działanie: Powiela obiekty.
Dostępność: wszyscy

Glacius

Działanie: Zamraża ciecze, jego użycie nie wyczarowuje lodu.
Dostępność: wszyscy

Glasbe

Działanie: Zamraża wszystkie ciała stałe. 
Dostępność: wszyscy

Homenum Revelio

Działanie: Ujawnia ludzką obecność na danym obszarze. 
Dostępność: wszyscy

Huero

Działanie: Podmuch wiatru popycha osobę lub zwiększa jej prędkość, jeśli jest w ruchu.
Dostępność: studenci

Incarcerous

Działanie: Powoduje pojawienie się lin, które zostają użyte przez wymyślony przez czarodzieja sposób, na przykład krępują ofiarę lub wiążą ze sobą przedmioty.. 
Dostępność: wszyscy

Imaginem animati

Działanie: Ożywia obraz.
Dostępność: studenci

 Impetum

Działanie: Wywołuje agresję w danej istocie.
Dostępność: studenci

 Imperius

Działanie: Zaklęcie niewybaczalne służące do przejęcia kontroli nad inną żywą istotą.  
Dostępność: niewybaczalne

Immobilus

Działanie: Spowalnia ofiarę.
Dostępność: wszyscy

Impervius

Działanie: Nadaje celowi właściwości odpychające, np. ochrona powierzchni przedmiotu przed deszczem.
Dostępność: wszyscy

Incendio

Działanie: Podpala.
Dostępność: wszyscy

Iris ignis

Działanie: Sprawia, że ogień zaczyna mienić się w wszystkich kolorach tęczy.
Dostępność: wszyscy

Jęzlep

Działanie: Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia wypowiadanie się.
Dostępność: wszyscy

Kameleon

Działanie: Postać przybiera barwę otoczenia, przez co jest trudna do zauważania.
Dostępność: studenci

Locomotor

Działanie: Służy do przemieszczenia różnych obiektów
Dostępność: wszyscy

Lucidum Somono

Działanie: Powoduje sen, który śniąca osoba może kontrolować
Dostępność: do nauczenia

Lumos

Działanie: Powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki.
Dostępność: wszyscy

Lumos Maxima

Działanie: Powoduje wyczarowanie kuli światła, którą możemy kontrolować, np. zawiesić ją w powietrzu lub poruszać nią.
Dostępność: wszyscy

Lumos Solar

Działanie: Powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki z tym, że światło jest światłem słonecznym z wszelkimi jego właściwościami.
Dostępność: wszyscy

Merrienda

Działanie: „Wyciąga” z ziemi kamienne meble – krzesła, stoły, podestry, postumenty itp.  
Dostępność: studenci

Meteurok recanto

Działanie: Naprawia skutki źle rzuconych czarów atmosferycznych.  
Dostępność: studenci

Morsmordre

Działanie: Wyczarowuje na niebie Mroczny Znak czyli zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż.
Dostępność: czarnomagiczne

 Mortuii Vocca

Działanie: Ożywia zwłoki, tworząc inferiusa.
Dostępność: czarnomagiczne

Muffliato

Działanie: Zaczarowuje dane miejsce tak, że uszy każdej przebywającej tam osoby zostają zatkane przez nieznośne brzęczenie, dzięki któremu nic nie słyszy.
Dostępność: wszyscy

Nigtycryt

Działanie: Przywołuje ogromne rzeczy z dużych odległości, jednakże wymaga olbrzymiej mocy magicznej, np. obecności kilku czarodziejów.
Dostępność: dorośli

Nox

Działanie: Gasi światło wyczarowane za pomocą zaklęcia Lubos.
Dostępność: wszyscy

Orchideus

Działanie: Wyczarowuje bukiet kwiatów.
Dostępność: wszyscy

Obliviate

Działanie: Usuwa wybrane wspomnienia lub dowolnie modyfikuje pamięć. 
Dostępność: dorośli

Partis Temporus

Działanie: Tworzy lukę w ogniu lub w wodzie tak, że można przez nie przejść
Dostępność: studenci

Perriculum

Działanie:  Powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który działa podobnie do racy.
Dostępność: wszyscy

Pilus

Działanie:  Sprawia, że włosy zaczynają gwałtownie rosnąć.
Dostępność: wszyscy

Pilustransferam

Działanie:  Zaklęcie depilujące, bezbolesne. Jego efekt utrzymuje się jeden miesiąc.
Dostępność: wszyscy

Portus

Działanie:  Zamienia przedmiot w świstoklik. 
Dostępność: studenci

Pridetum Espete

Działanie: Wyjątkowo trudne do użycia na innych, na sobie nieco łatwiejsze. Przyspiesza procesy myślowe i wzmacnia dwukrotnie pamięć. Działa przez pół godziny, zaś po tym czasie czarodziej odczuje gwałtowny spadek energii i bardzo łatwo zmęczy się fizycznie. Przy użyciu z Pridetum Nospete wywołuje nieodwracalne i wyjątkowo groźne dla życia skutki i uszkodzenia
Dostępność: do nauczenia w fabule od Nimiko Suzuki

Pridetum Nospete

Działanie: Wyjątkowo trudne do użycia na innych, na sobie nieco łatwiejsze. Przyspiesza refleks i wzmacnia siłę, zręczność, siłę etc. dwukrotnie. Działa pół godziny, zaś po tym czasie czarodziej odczuje dziwne otumanienie umysłu i zwolnienie myślenia. Przy użyciu z Pridetum Espete wywołuje nieodwracalne i wyjątkowo groźne dla życia skutki i uszkodzenia.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Nimiko Suzuki

Priori Incantatem

Działanie: Wywołuje retrospekcję czarów konkretniej różdżki, do rzucenia których posłużyła. 
Dostępność: dorośli

Protego Totalum

Działanie: Sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia przez niepożądanych.
Dostępność: studenci

Przysięga Wieczysta

Działanie: Zaklęcie sprawia, że obietnica złożona podczas przysięgi musi zostać spełniona, inaczej osoba, która jej nie dotrzymuje, umrze.
Dostępność: dorośli

Quartario

Działanie: Sprawia, że dana rzecz waży tylko jedną czwartą swojej rzeczywistej wagi
Dostępność: wszyscy

Repello Mugoletum

Działanie: Sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
Dostępność: wszyscy

Rictusempra

Działanie: Nazywane także zaklęciem zniewalającej łaskotki; powodowało silny skurcz mięśni w miejscu trafienia, a tym samym łaskotki.
Dostępność: wszyscy

Rigentibus

Działanie:  Zmienia temperaturę ognia, sprawiając że płomienie nie są w stanie w żaden sposób uszkodzić naskórka, jedynie mile go łaskoczą.
Dostępność: studenci

Silencio

Działanie: Powoduje całkowite wyciszenie, np. głosu.
Dostępność: wszyscy

Silverto

Działanie: Zaklęcie suszące.
Dostępność: wszyscy

Sacermo

Działanie: Rozcina materiał wzdłuż wskazanej przez różdżkę drogi.
Dostępność: wszyscy

Salvio Hexia

Działanie: Sprawia, że dany obszar jest nienanoszalny (nie może zostać naniesiony na mapę).
Dostępność: studenci

Sermones

Działanie: Sprawia, że osoba, na której zaklęcie zostało użyte, słyszy w myślach głos osoby je rzucającej.
Dostępność: wszyscy

Sequemini

Działanie: Sprawia, że ofiara na którą zostało rzucone zaklęcie zostawia za sobą świecące ślady, które widzi tylko rzucający zaklęcie.
Dostępność: wszyscy

Sonorus

Działanie: kilkunastokrotnie wzmacnia ludzki głos, np. podczas przemawiania do olbrzymich tłumów.
Przeciwzaklęcie: Quietus
Dostępność: wszyscy

Subitopelo

Działanie: Powoduje owłosienie wskazanej powierzchni.
Dostępność: wszyscy

Subjugatio

Działanie: Pozwala ujarzmić płomyk lub przy większej umiejętności opanowania zaklęcia, ogień w kominku. Dzięki niemu, ognik może przybrać dowolną formę, przez czarodzieja wymyśloną: zwierzę, twarz człowieka itp.
Dostępność: studenci

Sychu

Działanie: Wysysa wilgoć z otoczenia czarodzieja, a następnie skrapla się w wybranym przez rzucającego miejscu.
Dostępność: wszyscy

Tergilto

Działanie: Powoduje osuwanie się ziemi.
Dostępność: wszyscy

Terminatum

Działanie: Powoduje zatrzymanie niewielkiego przedmiotu lub stworzonka w czasie na krótki okres czasu.
Dostępność: dorośli

Aqua passe

Działanie: Wywołuje burzę z piorunami, wichurę i ulewę - jednocześnie. 
Dostępność: do nauczenia w fabule

Terpe

Działanie: Różdżka w oczach mugoli wygląda na zwykły, mugolski przedmiot, np. długopis, działa także na miotły
Dostępność: wszyscy

Therme Vestem

Działanie: Sprawia, że dana część ubrania nie przepuszcza zimna.
Dostępność: wszyscy

Tidrenas

Działanie: Przywołuje chmurę deszczową. 
Dostępność: dorośli

Tracto Cursus

Działanie: Ze sporą siłą pociąga różdżkę rzucającego zaklęcie we wskazanym przez niego kierunku. Siła zaklęcia zależy od głośności wypowiadanej formuły.
Dostępność: wszyscy

Umbra libre invenio

Działanie: Sprawia, że książka o której w danej chwili myśli rzucający zaklęcie przylatuje do niego.
Dostępność: wszyscy

Upiorogacek

Działanie: Zaklęcie stosowane zazwyczaj dla żartów, wywołuje obrazy potwornych potworów i zjaw rodem z koszmarów sennych. 
Dostępność: wszyscy
Uteraperio

Działanie: Odkorkowuje lub odkręca butelki.
Dostępność: wszyscy

Wingardium Leviosa

Działanie: Unosi wskazany przedmiot. 
Dostępność: wszyscy

Ventus

Działanie: Wyzwala bardzo silny podmuch wiatru.
Dostępność: studenci

Vertere

Działanie: Tłumaczy tekst na dowolny język.
Dostępność: studenci

Volate Ascendere

Działanie: Wyrzuca obiekt wysoko w powietrze.
Dostępność: wszyscy





Zaklęcia Ofensywne


Acusdolor

Działanie: Zaklęcie żądlące.  
Dostępność: wszyscy

Arania Exumei

Działanie: Zadaje ból pajęczakom.  
Dostępność: wszyscy

Avada Kedavra

Działanie: Najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można każdą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia. Czarowi towarzyszy zielony błysk i świst. Użycie go przeciw istocie ludzkiej karane jest dożywotnim pobytem w Azkabanie. 
Dostępność: niewybaczalne

Bombarda

Działanie: Całkowicie niszczy przedmiot pod wpływem wybuchu
Dostępność: wszyscy

Bombarda Maxima

Działanie: Niszczy duże powierzchnie.
Dostępność: studenci

Cistam Dolorum
Działanie: Powoduje ból klatki piersiowej, a po chwili niemożność oddychania
Dostępność: czarnomagiczne

Confringo

Działanie: Powoduje eksplozję danego przedmiotu. 
Dostępność: wszyscy

Conjunctivitis

Działanie: Oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na istoty ludzkie.
Dostępność: wszyscy

Confundus

Działanie: Zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje ludzi.
Dostępność: studenci

Cruciatus

Działanie: Sprawia ofierze ogromny ból.
Dostępność: niewybaczalne

Drętwota

Działanie: Oszałamia, powoduje silną drętwotę ciała, a w skrajnych przypadkach nawet utratę przytomności.
Dostępność: wszyscy

Deprimo

Działanie:  Robi dziury w drewnie.
Dostępność: wszyscy

Diminuendo

Działanie: Zmniejsza ofiarę.
Dostępność: studenci

Erupto

Działanie: Wywołuje trzęsienie ziemi, łatwo może wymknąć się spod kontroli.
Dostępność: dorośli

Everte Statum

Działanie: Wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wcześniej wymierzone.
Dostępność: wszyscy

Expulso

Działanie: Powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym, więc gdy trafi w środek grupy osób, wszystkie zostają odrzucone na boki. 
Dostępność: wszyscy

Fato

Działanie: Urok czarnej magii. Nad ofiarą takiego zaklęcia wisi straszliwy pech, który sprawia, że wszystkie czynności danej osoby mają negatywne skutki, a byle upadek ze schodów może mieć tragiczne konsekwencje. Tylko zażycie eliksiru płynnego szczęścia może zdjąć urok, albo sam rzucający. 
Dostępność: czarnomagiczne, do nauczenia tylko na fabule z księgi o nazwie: Alamanach Czarnej Magii lub innej, traktującej o czarnej magii

Fire Lash

Działanie: Powoduje powstanie ognistych języków, które wypowiadający zaklęcie może w dowolny sposób kształtować. Zaklęcie to może być opanowane jedynie poprzez naukę magii żywiołu ognia i jest dostępne dopiero po ukończeniu studiów.
Dostępność: do nauczonia w fabule

Firestorm

Działanie: Powoduje pojawienie się wielkiego pierścienia ognia wokół rzucającego
Dostępność: studenci

Fraxinus avis

Działanie:  Z końca różdżki wylatuje płomień w postaci Feniksa. Każde trzepnięcie ptasich skrzydeł, wznosi ognisty podmuch, a obiekt w który został wymierzony, natychmiast zajmuje ogień i błyskawicznie spopiela. ( Dotyczy to jedynie obiektów drewnianych lub różnego rodzaju tkanin.)
Dostępność: studenci

Fraxinus ignis

Działanie:  Ognisty bicz staje się przedłużeniem różdżki, w momencie uderzenia o podłogę (nie istotne jest, z jakiej materii) pozostawia ścieżka ognia, odgradzająca przeciwnikowi drogę ucieczki. Tak jak w przypadku prawdziwego bata, natrafiając na jakikolwiek przedmiot, może go przewrócić lub częściowo uszkodzić.
Dostępność: studenci

Flippendo

Działanie: Popycha małe przedmioty. 
Dostępność: wszyscy

Formidul Somium

Działanie: Wywołuje śpiączkę, podczas której widzi się swoje największe koszmary. Bardzo trudne do złamania.
Dostępność: czarnomagiczne

Forp fleoge

Odrzuca przeciwnika wysoko w górę. 
Dostępność: wszyscy

Glacius Opis

Działanie: Stwarza lodowe, latające ptaszki. Kiedy dotkną jakiegoś obiektu, zamrażają go.
Dostępność: wszyscy

Insania amentia

Działanie: Powoduje szaleństwo.
Dostępność: czarnomagiczne

Ivokaris
Działanie: Z końca różdżki wydobywa się skoncentrowana wiązka czarnego, smolistego dymu, który w zetknięciu z organiczną materią doprowadza do jej błyskawicznego i bolesnego gnicia. Zaklęcie wykorzystywane przy różnorakich torturach, ponieważ można na przemian uzdrawiać ranę, jak i ponownie ją odtwarzać. 
Dostępność: czarnomagiczne, do nauczenia tylko na fabule z księgi o nazwie: Alamanach Czarnej Magii lub innej, traktującej o czarnej magii

Homenum Illuminati

Działanie: Oślepia w promieniu stu metrów, działa przez pół minuty.
Dostępność: wszyscy

Horrednum Tantibus Somnium

Działanie: Wywołuje najgorszy koszmar.
Dostępność: dorośli

Ipsum Exo

Działanie: Wywołuje halucynacje, wydobywa najgorsze lęki z podświadomości człowieka.
Dostępność: dorośli

Lacarnum Inflamarae

Działanie: Powoduje, że z różdżki wystrzeliwuje niewielki płomień.  
Dostępność: wszyscy

Lapido Pluvia

Działanie: Unosi sporą ilość drobnych kamieni (jeśli takowe są w pobliżu) i ciska nimi z dużą prędkością w przeciwnika. Im więcej gruzu w pobliżu, tym większe zagrożenie.
Dostępność: wszyscy

Levicorpus

Działanie: Sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u jednej z nóg, trzymając go głową w dół ku uciesze czarującego. 
Przeciwzaklęcie: Liberacorpus
Dostępność: wszyscy

Non mutare lupum

Działanie: powoduje, że wilkołak nie jest w stanie przybrać swej wilczej postaci, natomiast jego ciało nadal tego pragnie, dlatego temu procesowi towarzyszą wszystkie czynniki towarzyszące normalnej przemianie (np. łamanie kości, ból).
Dostępność: do nauczenia z Księgi Magii Rodu Trewelty

Oppungo

Działanie: Zaklęcie zmusza zwierzęta do ataku na obiekt.9
Dostępność: wszyscy

Obscuro

Działanie: Sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, której nie jest w stanie zdjąć sam.
Dostępność: studenci

Oleanda

Działanie: Stwarza falę z okolicznej wody, która mknie przed siebie tratując i zalewając wszystko co napotka na drodze. 
Dostępność: dorośli

Orbis

Działanie: Pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
Dostępność: wszyscy

Oubilette

Działanie: Zamyka przeciwnika w wodnej kuli i jeśli nie zostanie odpowiednio skonstruowana, uniemożliwia oddychanie.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Paula Price'a

Petrificus Totalus

Działanie: Powoduje porażenie ciała przeciwnika.
Dostępność: wszyscy

Pila Vinculius

Działanie: Wystrzeliwuje w kierunku celu zwiniętą kulę łańcuchów.
Dostępność: wszyscy

Poena inflicta

Działanie: Powoduje silny ból głowy.
Dostępność: wszyscy

Relashio

Działanie: Sprawia, że z różdżki wytryskuje strumień ognia (w wodzie jest to strumień wrzątku); można go użyć do poparzenia osoby bądź spalenia czegoś.
Dostępność: wszyscy

Remordeo

Działanie: Wywołuje poważną chorobę z nieprzyjemnymi objawami typu: wymioty, biegunka, nudności, zawroty głowy, duszności, etc. Zaklęcie nieprzyjemne oraz niebezpieczne. Odtrutką są jedynie eliksiry lecznicze, zaklęcia nie niszczą uroku.
Dostępność: czarnomagiczne

Restitue History

Działanie: Skomplikowane zaklęcie, które pomaga nauczycielowi w nauczaniu. Przenosi wybraną osobę w pewien okres historyczny, zależny od czarodzieja. Trwa jedynie dziesięć minut.
Dostępność: Do nauczenia w fabule od Ashley Brighot

Risatolle

Działanie: Po rzuceniu zaklęcia na ofiarę, należy powiedzieć na głos jakieś słowo. Od tego czasu ofiara dostaje ataku niepohamowanego śmiechu, trwającego nawet kilka minut, za każdym razem, gdy je usłyszy. Ponieważ zaklęcie pochodzi z Włoch, efektem ubocznym jest rzucanie przez ofiarę jakichś słów po włosku w szaleńczym śmiechu. Zaklęcie Finite przerywa jedynie bieżący atak śmiechu. By przerwać całkowite działanie uroku, należy użyć zaklęcia „Fine Risatolle”. 
Dostępność: wszyscy

Senitre Defectum

Działanie: Sprawia, że ofiara traci zmysły - nic nie widzi, nic nie słyszy, ale też nie czuje ani zapachów, ani dotyku, ani smaku. Działanie zaklęcia trwa od 10 do 30 minut.
Dostępność: wszyscy

Serpensortia

Działanie: Wyczarowuje węża, który po chwili atakuje przeciwnika.
Dostępność: wszyscy

Somnium

Działanie: Powoduje natychmiastowy, mocny sen, z którego trudno wybudzić
Dostępność: wszyscy

Somnium Libidins

Działanie: Wywołuje sen zaspokajający fantazje erotyczne.
Dostępność: studenci

Somnium Libidins

Działanie: Wywołuje przyjemny sen na konkretnej osobie.
Dostępność: studenci

Somnolento Obducto

Działanie: Wyczarowuje mgiełkę, która stopniowo usypia.
Dostępność: studenci

Sectumsempra

Działanie: Powoduje rozległe i głębokie rany na ciele.
Dostępność: czarnomagiczne

Suceratos

Działanie: Pozwala na uformowanie wody w kształcie kuli bądź nieprzerwanego strumienia i rzucenie jej w przeciwnika. Pod wielkim ciśnieniem strumień może nawet przeciąć drewno.
Dostępność: studenci

Szatańska Pożoga

Działanie: Rozpala ogromny, wręcz niemożliwy do powstrzymania ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze.
Dostępność: czarnomagiczne

Tarantallegra

Działanie: Zmusza przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg.
Dostępność: wszyscy

Terra mora vantis

Działanie: Sprawia, że ofiara czuje się jakby rozpadała się w proch.
Dostępność: wszyscy

Timor Sol

Działanie: Sprawia, że ofiara staje się bardzo podatna na działanie promieni UV. Chwilowe wyjście na dwór (w czasie działania zaklęcia) może skończyć się poparzeniami. 
Dostępność: wszyscy

Visco Nocturna

Działanie: Paraliżuje cel poprzez strach.
Dostępność: do nauczenia w fabule

Veritomnium

Działanie: Osoba śpiąca zaczyna mówić na głos wszystko to, co mówi i myśli we śnie. 
Dostępność: wszyscy

Ydwyf fi yn gwlychu

Działanie: Pozwala w zależności od opanowania zaklęcia, przejąć kontrolę nad otaczającą czarodzieja cieczą i kształtować ją zgodnie z jego wolą.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Aleksander Brendan


Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

avatar

 Liczba postów : 84
 Punkty reputacji : 2157
 Reputation : 1
 Skąd : z daleka




Moderator




PisanieTemat: Re: spis zaklęć   Nie Mar 02, 2014 9:30 am


Zaklęcia Defensywne


Accenure

Działanie: tworzy niewidzialny mur dookoła rzucającego zaklęcie.
Dostępność:wszyscy

Adolebit lupum

Działanie: Sprawia, że zaczarowany przedmiot staje się niedotykalny dla wilkołaka, oparza go, jednak działa tak na niego tylko w czasie przemiany. 
Dostępność:do nauczenia w fabule

Aerudio

Działanie: Powietrze wokół czarodzieja wiruje z ogromną prędkością, chroniąc go przed zaklęciami. Każdy go spróbuje przekroczyć ową barierę zostaje pocięty. Możliwe jest utrzymanie jej zaledwie przez kilka sekund.
Dostępność: dorośli

Arresto Momentum

Działanie: Zatrzymuje lub spowalnia ruch danego obiektu, albo wszystkich obiektów na danym terenie.
Dostępność: studenci

Ascendio

Działanie: Ze sporą siłą pociąga różdżkę przeciwnika, we wskazanym przez rzucającego czarodzieja kierunku. 
Dostępność: wszyscy

Barrera

Działanie: Podmuch wiatru wzbija w powietrze tumany kurzu i pyłu, tworząc gęstą barierę i sypiąc wrogowi piasek w oczy. 
Dostępność: studenci

Bloodblons

Działanie: Chroni poprzez więzy krwi.
Dostępność: do nauczenia w fabule

Discerio

Działanie: Jeśli zbliża się ktoś o złych zamiarach, zaklęcie sprawia, że zapomina po co przyszedł i wraca do domu. Zaklęcie dość krótkotrwałe.
Dostępność: wszyscy

Exna

Działanie: Zatrzymuje pocisk mknący z broni mugolskiej. 
Dostępność: wszyscy

Expecto Patronum

Działanie: Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa czyli mgiełkowej tarczy, która jest rodzajem pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja. Używany do obrony przed dementorami Wyczarowany patronus może także służyć jako „listonosz", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość. 
Dostępność: wszyscy

Fianto Duri

Działanie: Potężne zaklęcie ochronne. Tworzy magiczną barierę. Każdy nieprzyjaźnie nastawiony do rzucającego zaklęcie, po zetknięciu z nią odbija się i zastyga na kilka sekund w bezruchu, niczym pomnik. 
Dostępność: dorośli

Fumos

Działanie: Wyczarowuje chmurę czarnego dymu, który zasłania rzucającego
Dostępność: wszyscy

Galwaf ar y niwl

Działanie: Powoduje powstanie mgły, której gęstość zależy od znajdujących się wokół czarodzieja zbiorników wodnych, znad których się ona podnosi i przemieszcza w stroną rzucającego zaklęcia. 
Dostępność: do nauczenia w fabule

Gattendums

Działanie: Wykrywa trucizny. 
Dostępność: studenci

Ignis flamine

Działanie: Wywołuje podmuch o wysokiej temperaturze, zmuszającego przeciwnika do ochrony twarzy, odwrócenia głowy. W zależności od dystansu, w jakim się znajduje przeciwnik ( do 3,5 metra) może wywoływać zaczerwienienie skóry, będące wynikiem lekkiego oparzenia oraz łzawienie oczu.
Dostępność: studenci

Liberacorpus

Działanie: Jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus. 
Dostępność: wszyscy

Membra Solveret

Działanie: Zaklęcie bezróżdżkowe, powoduje wyswobodzenie z więzów magicznych czy też fizycznych (liny, kajdany, łańcuchy).
Dostępność: dorośli

Metusque

Działanie: Chroni ciało piaskową skorupą, która zatrzymuje zaklęcia.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Paula Price'a

Protego

Działanie: Wytwarza krótko działającą magiczną barierę, która chroni rzucającego czar przed zaklęciami i przed atakami przedmiotami. 
Dostępność: wszyscy

Protego Horriblis

Działanie: najpotężniejsze zaklęcie obronne, służące do ochrony terytorialnej. Zaklęcie osłania dany teren bańką magicznej energii, która uniemożliwia przekroczenie chronionych przez czary granic bądź rzucenie w ich kierunku jakichkolwiek zaklęć; rzucenie czaru wymaga użycia olbrzymiej mocy magicznej, toteż nie każdy jest w stanie je rzucić. 
Dostępność: dorośli

Saperum nom

Działanie: Ujawnia i neutralizuje pułapki, zasadzki etc.
Dostępność: wszyscy

Tierra mundo

Działanie: Z ziemi wyrasta mur mogący chronić przed atakiem przeciwnika.
Dostępność: studenci

Tornado

Działanie: Stwarza tornado, którym można kierować. Trzeba niezwykle się skupić, by nie wymknęło się spod kontroli.
Dostępność: dorośli

Tueri abi

Działanie: Potężne zaklęcie ochronne. Rzuca się je na domy, by nikt nie mógł do nich wejść bez zgody właściciela. 
Dostępność: dorośli

Tumbus

Działanie: Sprawia, że osoba, na którą zostało rzucone zaklęcie, nie może wyjść z pomieszczenia, w którym aktualnie się znajduje. 
Dostępność: wszyscy

Ydwyf fi yn gwlychu

Działanie: Pozwala w zależności od opanowania zaklęcia, przejąć kontrolę nad otaczającą czarodzieja cieczą i kształtować ją zgodnie z jego wolą.
Dostępność: do nauczenia w fabule od Aleksander Brendan





Transmutacja



Abdico Visus

Działanie: Czyni przedmiot/zwierzę niewidzialnym 
Dostępność: studenci

Acetum vini

Działanie: zmienia ocet w wino
Dostępność: wszyscy

 Avifors

Działanie: zmienia obiekt w ptaki
Dostępność: wszyscy
Dostępność: wszyscy

Convelocus

Działanie: Zamienia miejscami części ciała żywej istoty, sprawia przy tym niesamowity ból.
Dostępność: czarnomagiczne

Crinus Muto

Działanie: zmienia kolor i styl fryzury przeciwnika
Dostępność: wszyscy

Densaugeo

Działanie: Wydłuża przednie zęby. 
Dostępność: wszyscy

Ducklifors

Działanie: Zmienia przeciwnika w kaczkę.
Dostępność: studenci

Dulcedine

Działanie: Przydatne, a zarazem proste zaklęcie. Zamienia dowolny, martwy przedmiot w wybrany przez czarodzieja słodycz. Jego smak zależy od woli czarodzieja.
Dostępność: Do nauczenia w fabule od Ashley Brighot

Duro

Działanie: Przemienia w kamień dowolny obiekt.
Dostępność: studenci

Draconifors

Działanie: Przekształca przedmioty wykonane z kamienia lub minerału w małe, żywe latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować.  
Dostępność: wszyscy

Engorgio

Działanie: Powiększa małe obiekty. 
Dostępność: wszyscy

Evanesco

Działanie: Powoduje znikanie przedmiotów/stosów przedmiotów, opróżnianie naczyń itd.
Dostępność: wszyscy

Exemplar

Działanie: Dodaje wyobrażone przez nas wzory na materiał.
Dostępność: wszyscy

Feraveto

Działanie: Zmienia zwierzę w obiekt
Dostępność: wszyscy

Glisseo

Działanie: Wygładza pokrzywione powierzchnie, np. schody.
Dostępność: wszyscy

Herbifors

Działanie: zmienia włosy w kwiaty
Dostępność: wszyscy

Humanum taxo

Działanie: Zmienia ofiarę w borsuka
Dostępność: wszyscy

Humanum migale

Działanie: zmienia ofiarę w fretkę
Dostępność: wszyscy

Humanum porcum

Działanie: zmienia ofiarę w świnię
Dostępność: wszyscy

Humanum rana

Działanie: zmienia ofiarę w żabę
Dostępność: wszyscy

Humana serpentium

Działanie: zmienia ofiarę w węża
Dostępność: wszyscy

Humana seuiam

Działanie: zmienia ofiarę w kruka
Dostępność: wszyscy

Humanum vespertilionem

Działanie: zmienia ofiarę w nietoperza
Dostępność: wszyscy

Humanum vulpes

Działanie: zmienia ofiarę w lisa
Dostępność: wszyscy

Lapideas Animata

Działanie: Przemiana kamienia/kupki kamieni w kamienne monstrum, gotowe przez krótki czas wykonywać polecenia rzucającego. Jest też częściowo niewrażliwe na działanie zaklęć. Wielkość istoty, zależy od wielkości kamienia. Im większy głaz, tym trudniej z powodzeniem użyć zaklęcia.
Dostępność: dorośli

Lapifors

Działanie: zmienia przedmioty w króliki
Dostępność: Wszyscy

Melofors

Działanie: Zmienia cel w dynię. 
Dostępność: Wszyscy

Missura acus

Działanie: Zmiana szwu w materiale czy zaszycie jakieś dziury, ewentualnie przymocowanie jakiś ozdobników.
Dostępność: wszyscy

Multicorfors

Działanie: zmienia kolor i styl ubioru przeciwnika
Dostępność: wszyscy

Mutareiri

Działanie: Zmienia kolor części materiału, np. bluzki. Trzeba się mocno skupić, aby osiągnąć ten efekt. Przy rozproszeniu na ubraniu może zostać plama.
Dostępność: wszyscy

Occidere

Działanie: Zmienia ciało stałe w wodę.
Dostępność: wszyscy

Outcaver

Działanie: Transmutacja dwóch różnych przedmiotów w dwa inne przedmioty.
Dostępność: wszyscy

Papiliofors

Działanie: Zmienia przedmioty w motyle.
Dostępność: wszyscy

Pars Immutare

Działanie: Transmutuje dowolną kończynę rzucającego w metaliczną materię o bardzo dużej twardości i dowolnym kształcie.
Dostępność: studenci

Partum meteorite

Działanie: Zaklęcie z zakresu astronomii. Zamienia jakąś rzecz w małą skałę meteorytu, która raczej nie wyrządzi żadnej krzywdy.
Dostępność: Do nauczenia w fabule od Ganoy Nelson

Piertotum Locomotor

Działanie: Ożywia rzeźby i inne martwe przedmioty. 
Dostępność: studenci

Piscifors

Działanie: zmienia przedmioty w rybę 
Dostępność: Wszyscy

Pomnuro

Działanie: Jednoczesne zamienianie przedmiotu w inny jak i jego pomnożenie (np. zamiana gruszki w dziesięć jabłek).
Dostępność: wszyscy, ALE BARDZO TRUDNE.

Pingo Arcus

Działanie: zaklęcie barwiące
Dostępność: Wszyscy

Reducio

Działanie: Redukuje rozmiary przedmiotów. 
Dostępność: wszyscy

Reparifarge

Działanie: odczynia nieudane transmutacje i wszelakie przemiany 
Dostępność: Wszyscy

Scribblifors

Działanie: zmienia przedmioty w pióra 
Dostępność: wszyscy

Secare

Działanie: Przy odpowiednich ruchach różdżką pozwala na zmodyfikowanie dekoltu w ubraniu lub coś takiego. 
Dostępność: wszyscy

Serpens Drako

Działanie: Czarodziej jest w stanie wyczarować iluzje smoka o wyjątkowo realistycznym wyglądzie. Jednak nie jest w stanie nim latać, wydmuchiwany ogień nie jest w stanie niczego spalić, iluzja może jedynie przestraszyć bądź też zmieść coś z pomocą poruszanego powietrza  
Dostępność: do nauczenia w fabule

Snufflifors

Działanie: zmienia książki w myszy 
Dostępność: wszyscy

Speculusum

Działanie: Zmienia dowolny przedmiot w osobę, która je wypowiedziała, a dokładniej w jej lustrzane odbicie, które nie mówi i nie rusza się z miejsca w którym zostało zmienione, ale sprawia wrażenie osoby żywej (mruga, oddycha, może wodzić wzrokiem, działają na nią podmuchy wiatru). Jednak wraz z dotknięciem jej przez człowieka, iluzja znika, a przedmiot wraca do swojego kształtu. 
Dostępność: studenci





Lecznicze



Adsuno

Działanie: Zaklęcie przyszywa utraconą kończynę, oczywiście jeśli się ją posiada. 
Dostępność: Do nauczenia w fabule od Raphaël d'Ornano

Anapneo

Działanie: Udrożnia drogi oddechowe. Można je użyć np. w przypadku zadławienia lub kataru.   
Dostępność: wszyscy

An Duca Tuas

Działanie: Działa jak pierwsza pomoc, przywraca bicie serca. 
Dostępność: wszyscy

 Asinta mulaf
Działanie: Uśmierza ból, ale nie leczy ran.
Dostępność: wszyscy

Calefieri

Działanie: Rozgrzewa stopniowo cały organizm.
Dostępność: wszyscy

Coite Reparro

Działanie: Powoduje błyskawicznie zrośnięcie się złamanej kości. Wymaga skupienia, bo jeśli czarodziej zbyt gwałtownie machnie np. różdżką to sprawi jeszcze więcej bólu osobie, której chciał pomóc. 
Dostępność: studenci

Episkey

Działanie: Leczy uszkodzenia ciała. 
Dostępność: studenci

Ferula

Działanie: Opatruje uszkodzenia ciała.
Dostępność: wszyscy

Fringere

Działanie: Tworzy na jakiś czas powłokę chłodzącą i łagodzącą ból; przydatne przy poparzeniach.
Dostępność: wszyscy

Haemorrhagia iturus

Działanie: Tamuje krwotok.
Dostępność: wszyscy

Kinetosis

Działanie: Leczy objawy choroby lokomocyjnej, działa przez około godzinę. Zbyt częste używanie sprawia, że zaklęcie staje się bezużyteczne i nie daje żadnego efektu.
Dostępność: Do nauczenia w fabule od Raphaël d'Ornano

Levatur Dolor

Działanie: Działanie: Uśmierza niewielki ból np. głowy
Dostępność: wszyscy

Locus

Działanie: Nastawia złamaną kość.
Dostępność: studenci

Musculus Dolet

Działanie: Leczy ból mięśni pojawiający się po intensywnym wysiłku (zakwasy).
Dostępność: wszyscy

Rennervate

Działanie: Zaklęcie wybudza, ocuca (np. z oszołomienia)
Dostępność: wszyscy

Sti Somono

Działanie: Wywołuje coś w rodzaju śpiączki, "sen bez żadnych snów", w którym czarodziej nie czuje bólu.
Dostępność: studenci

Stoxe

Działanie: Leczy efekty upojenia alkoholowego
Dostępność: studenci

Sugervirus

Działanie: Dosłownie "wysysa" truciznę z ciała, proces sam w sobie nie jest przyjemny, cel może odczuwać duży dyskomfort i ból.
Dostępność: Do nauczenia w fabule od Raphaël d'Ornano

Transfusion

Działanie: Zaklęcie wytwarzające i przetaczające krew do organizmu, wystarczy przyłożyć różdżkę do ciała, a reszta sama się zrobi. Należy uważać na ilość przetoczonej krwi, przez 30 sekund trwania zaklęcia do organizmu dostaje się około 1 litr krwi.    
Dostępność: Do nauczenia w fabule od Raphaël d'Ornano - studenci

Venenum

Działanie: Leczy działanie środków odurzających, nie pomaga przy przedawkowaniu.
Dostępność: studenci

Vulnera sanentur

Działanie: Zaklęcie leczy ciężkie rany, zadane przez np. czarnomagiczne zaklęcia lub magiczne stworzenia.
Dostępność: dorośli




Formularz zgłaszania nowych zaklęć:
Kod:
• [b]Wykasuj i wpisz formułę zaklęcia[/b]
[list]Działanie: 
Kategoria: 
Dostępność: 
[/list]
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 

spis zaklęć

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Spis Pokemonów
» Księga Zaklęć
» Spis coważniejszych NPC

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Szablonowe Forum  ::  :: 
sowy
-
Free forum | © phpBB | Free forum support | Kontakt z | Report an abuse | Create a free blog
Czarodzieje | Czarodzieje