Szablon
 
IndeksGalleryFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 






 

 zaklęcia - podręcznik

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


 Liczba postów : 84
 Punkty reputacji : 2089
 Reputation : 1
 Skąd : z daleka




Moderator




PisanieTemat: zaklęcia - podręcznik   Nie Mar 02, 2014 10:00 am

Podręcznik do Zaklęć Podstawowych


Spis treści:
1. Wprowadzenie do Zaklęć
2. Podział zaklęć
3. Podstawowe wiadomości o różdżce
4.

1. Wprowadzenie do zaklęć

Zaklęcie - to ustalona formułka słowna, której przypisuje się magiczną moc.
Oznacza to, że zaklęcie jest słowem, w które wpisano magiczną moc, która realizuje się w konkretnych skutkach, np. lewitacja obiektu, przemiana lub wywołanie światła.

Wymowa zaklęcia jest bardzo ważna i rządzi się istotnymi prawami, o których trzeba pamiętać, kiedy wymawia się zaklęcie.
1. Każde zaklęcia trzeba wypowiadać z mocą, zdecydowanie i dobitnie. Nietrudno się domyślić, iż ignoranckie, niechętne mruknięcie pod nosem przyniesie dużo mizerniejsze efekty, niż głośne zawołanie zaklęcia. 
2. Najważniejsze jest wypowiedzenie zaklęcia poprawnie. Wystarczy przekręcić jedną literkę by zaklęcie zadziałało odwrotnie do przewidzianego skutku i może stać się wtedy nawet niebezpieczne. Dlatego formułę wypowiadamy wyraźnie i zrozumiale nawet jeśli cicho.
3. Przy używaniu magii należy być skupionym i opanowanym. Wprawdzie zaklęcia wypowiadane pod wpływem emocji są silniejsze, jednakże nie zawsze da się zapanować nad ich efektami. Dlatego należy być skoncentrowanym na formułce i przedmiocie czy osobie, którą dotyczy czynność, którą chcemy wykonać.

2. Podział zaklęć

Zaklęcia zwykłe:
a) Ofensywne – Zaklęcia stosowane głównie do obezwładnienia przeciwnika. Najprostszym i zarazem najczęściej używanym jest „Drętwota”. Paraliżuje przeciwnika.
b) Defensywne – Zaklęcia obronne, np. Odbijające ataki wroga. Najbardziej podstawowym, które powinien znać każdy jest „Protego”. Tworzy tarczę.
c) Pomocnicze – Zaklęcia, które upraszczają życie codzienne. Obowiązkowymi zaklęciami na najniższym poziomie są „Chłoszczystość” (Czyści i porządkuje), „Accio” (Przywołuje przedmioty) oraz „Lumos”(Zapala światełko na końcu różdżki).
d) Transmutacyjne - przemieniające człowieka lub zwierze w coś innego. Nie ma obowiązkowego zaklęcia. 
Przeciwzaklęcia:
a) Kończące – Są to zaklęcia, które jak nazwa wskazuje kończą działanie tych wcześniej użytych. Podstawowymi zaklęciami są „Nox”(Przeciwzaklęcie „Lumos”) oraz „Finite” (Kończy działanie prostych zaklęć).
b) Leczące – Tutaj znajdują się głównie zaklęcia umożliwiające „naprawianie” większych lub mniejszych ran. Obowiązkowym jest „Episkey”.
Zaklęcia OPCM – Są to te czary, o których uczycie się na lekcji Obrony Przed Czarną Magią. Najczęściej mają unieszkodliwiać rośliny i stworzenia czarno magiczne. Nad nimi nie będziemy się zbytnio rozwodzić.
Zaklęcia zakazane:
a) Niewybaczalne – Są to zaklęcia, których użycie jest przejawem największego zdemoralizowania. Pod żadnym pozorem są niedopuszczalne. Użycie ich skutkuje natychmiastowym ukaraniem czarodzieja, a nawet może doprowadzić do zamknięcia go za murami Azkabanu. Ów zaklęcia zostaną omówione dokładniej w następnych rozdziałach.
b) Czarna magia – Nie trzeba tłumaczyć. Również są niedopuszczalne, jednak nie tak groźne jak niewybaczalne (Te również wchodzą w skład czarnej magii).
Oczywiście wiedza o oby dwóch podgrupach odnosi się tylko i wyłącznie do teorii!

3. Podstawowe wiadomości o różdżce


Różdżka - przedmiot w Świecie Magii, dzięki któremu czarodzieje mogą rzucać zaklęcia.

Budowa różdżki:
a) Zewnętrzna
b) Wewnętrzna (rdzeń)

Parametry różdżki - cechy specyficzne, którymi określa się właściwości danej różdżki. Mogą się powtarzać np. dwie różdżki mogą być z tego samego drewna, tej samej długości. Nie ma jednakże dwóch takich samych różdżek – nie istnieją dwie o wszystkich parametrach identycznych. 

Do parametrów różdżki zaliczają się:
a) Drewno (rodzaj drewna, z którego została wykonana dana różdżka) np. heban, dąb, wierzba. 
b) Długość (długość różdżki wyznaczona w calach)
c) Elastyczność (fizyczna właściwość różdżki) np. sztywna, giętka, normalna.
d) Rdzeń (jądro różdżki, które nadaje jej mocy magicznej)np. pióro feniksa, włos z głowy wili, włókno ze smoczego serca, włos z grzywy jednorożca.
e) Specjalna właściwość (właściwość różdżki, która nadaje jej indywidualnego zastosowania w danej dziedzinie magicznej, pod warunkiem, że jest to dziedzina typowo praktyczna, jak np. zaklęcia czy transmutacja, gdzie używa się różdżki) np. idealna do zaklęć, dobra do transmutacji, świetna do pojedynków
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 

zaklęcia - podręcznik

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Księga Zaklęć

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Szablonowe Forum  ::  :: 
sowy
-
Create a forum on Forumotion | © phpBB | Free forum support | Kontakt z | Report an abuse | Sosblogs.com
Czarodzieje | Czarodzieje