Szablon
 
IndeksPublicationsGalleryFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 






 

 transmutacja - podręcznik

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

avatar

 Liczba postów : 84
 Punkty reputacji : 2363
 Reputation : 1
 Skąd : z daleka




Moderator




PisanieTemat: transmutacja - podręcznik   Nie Mar 02, 2014 10:02 am

Spis treści:
1. Wprowadzenie, podział transmutacji
2. Odkrywcy w dziedzinie transmutacji
3. Prawo Gampa i Cristoffa
4. Animagia i metamorfomagia

1. Wprowadzenie, podział transmutacji.

Transmutacja to złożona dziedzina magii, która polega na zamianie jednego przedmiotu w inny organizm. Etymologia słowa "transmutacja" to trans (poprzez) i mutatio (zmiana). Wspomnienia o transmutacji można znaleźć w mitach, mugolskich bajkach.

Transmutację dzielimy na:

transmutacje martwą,
transmutacje pół-żywą,
transmutacje żywą,
transmutacje psychiczną.

Transfiguracja jest jedną z odległych dziedzin transmutacji, aczkolwiek jest o wiele prostsza niż zwykła transmutacja. Była ona używania już bardzo dawno temu, jednak, gdy odkryto kolejną naukę zwaną transmutacją - używano jej coraz mniej. Polega na zmianie cechy danego przedmiotu, tj. zmiana kształtu, kolory, zapachu, smaku. odmiana dwóch cech, ale taką sztukę wykonać może wybitny czarodziej. Jest to również zagrożenie dla życia. Przemiany cech fizycznych człowieka nie nazywamy transfiguracją - wtedy określamy go mianem transmutacji. Transfiguracja dzieli się na cechy chemiczne oraz cechy fizyczne.

2. Odkrywcy w dziedzinie transmutacji

Samuel DeLion i Tommy Nyere wynaleźli sposób przemieniania się w zwierzę, czyli animagię. Wkrótce jednak ludzie zaczęli sami eksperymentować i bez pomocy książek czy specjalistów próbowali sami się przemienić w zwierzę, co prowadziło czasami do tragicznych wypadków.

2.Odkrywcy w dziedzinie transmutacji
-Czarownica Kirke
Czarownica Kirke żyła w XVI wieku (1520-1568) w Grecji. Była bardzo potężną i bardzo okrutną czarownicą. Kirke mieszkała w wielkim pałacu. Jednak nie był to zwykły pałac. Kirke transmutowała swoich gości w to, w co zechciała, np. Wielkiego czarodzieja Michała Sędzijowa zamieniła w ten właśnie pałac, w którym mieszkała. Czarodziejkę Mirandę zamieniła w szafę do swojej sypialni. Kirke miała wielu gości, więc nie miała problemu z "umeblowaniem" pałacu. Jednak gdy w 1568 roku odwiedził ją Averry Smitch i gdy dowiedział się, jakie okrucieństwa wyrządziła Kirke czarodziejom i czarownicom, podstępem zamienił szafę z powrotem w czarodziejkę Mirandę i oboje przetransmutowali Kirke w świnię. Kiedy to uczynili, czar transmutacji Kirke prysł. Wszyscy czarodzieje przybrali znów ludzką postać. Averry i Miranda stali się sławnymi na cały świat czarodziejami. Taki był koniec czarownicy Kirke. 
-Jaron Svoray
Profesor Jaron Svoray z Egiptu był wielkim uczonym, skończył studia Transmutacji i nauczał w Egipskiej szkole. Wynalazł wiele prostszych sposobów na transmutowanie większych przedmiotów, oraz żywe istoty, niż kiedyś były, tymi sposobami posługujemy się do dziś. Np. udowodnił, że najprościej transmutuje się przedmioty z tego samego tworzywa czyli np. drewniany stół w drewniane krzesło, metalowy stół w metalowe krzesło niż np. drewniany stół w metalowe krzesło. Mieszanie tworzyw jest bardzo trudne i wymaga ogromnej precyzji, ale oczywiście jest do wykonania. Udowodnił również, że pozornie nietrudno transmutować gryzonia w innego gryzonia, albo płaza w innego płaza, ale oczywiście ssaka w gada jest o wiele, wiele trudniejsze. 
-Erla Zwingle
Pani Erla Zwingle zapoczątkowała przemianę człowieka w przedmiot nawet o bardzo małej wielkości bądź o bardzo dużej wielkości nie zależnie od wagi i wzrostu człowieka. Udoskonalając swoją dziedzinę zabiła swego męża przemieniając go w dzbanek do herbaty i niestety nie potrafiła już tego procesu odwrócić. W podobny sposób uśmierciła swoją przyjaciółkę, dwójkę dzieci i swojego ojca(matka uciekła). Po 2 latach wpadła w obsesję sławy i transmutowania wszystkich ludzi jakich mogła, pewnego razu około 13:40 wybiegła na ulicę wykrzykując nowe zaklęcie i rzucając je na wszystkich którzy byli tego dnia na ulicy. Niestety ona jak i inni uczeni nie wiedzieli jak ich odczarować, więc nie wysłano jej do Azkabanu lecz do szpitala św. Munga gdzie stwierdzono, że jest psychicznie chora. Zmarła po 6 latach. 
-Marco Farnea
Pan Marco Farnea pochodzący z Brazylii wynalazł bardzo rzadką transmutację. A mianowicie zmieniał istoty żywe w różne przedmioty które zawierały pewne części i czynniki życiowe poprzedniego organizmu np. szczekająca szklanka, latający talerz, gryzący stół, zastawa stołowa która sama chodziła i nabierała to co dana osoba chciała. Czasami było to bardzo przydatne. Marco zdobył wielką sławę i cieszył się wielkim szacunkiem innych czarodziejów. Przeprowadził się do Anglii, dokładnie to do Londynu. Poznał kilku niewłaściwych ludzi(zwanych do dzisiaj Śmierciżercami) i zasilił szeregi Tego-Którego-Imienia-Nie-Wolno-Wypowiadać, niedługo po tym został złapany przez aurorów i umieszczony w Azkabanie gdzie umarł po 3 miesiącach.

3.Prawa Gampa i Cristoffa

Pierwsze prawo Cristoffa
"Transmutacja jest tym bardziej złożona, im bardziej złożony jest subprodukt i produkt transmutacji". 

Drugie prawo Cristoffa
"Wszystko na świecie jest materią, więc można to poddać przemianie transmutacyjnej. Jedyną rzeczą, której nie można transmutować jest próżnia kosmiczna."


Pierwsze Prawo Gampa:
,,Przetransmutować można każde ciało stałe, ciecz i gaz znajdujące się w przestrzeni." 

Drugie Prawo Gampa:

,,Każdy obiekt można dowolnie przemieniać, zwiększać ilość, powiększać"

Wyjątki: 
- Nie można z niczego stworzyć jedzenia, można powiększać jego ilość, jeżeli już jakieś mamy. Nie można również przetransmutować istniejącego produktu w inny. 
- Nie można transmutować pieniędzy. 
- Nie można transmutować metali szlachetnych. 
- Transmutacja w próżni nie jest możliwa. 
- Obiekt raz przetransmutowany nie może ulec ponownej transmutacji.




4.Animagia i Metamorfomagia


Co to jest animizacja?

Animizacja jest to odłam w transmutacji, dziedzina magii polegająca na przemianie w różne organizmy żywe. Jest to przykład transmutacji psychicznej (tak samo jak metamorfomagia). Tę sztukę przemiany wymyślił i opracował Samuel DeLion wraz z przyjacielem Tommy'm Nyerem. Animizacja była praktykowana od stuleci przez magicznych obywateli, niemniej jednak nie było to tak dobrze kontrolowane przez Ministerstwo Magii jak w ówczesnych czasach. Dawniej ministerstwo miało duże problemy z kontrolowaniem użycia drobnych czarów, a co dopiero bardziej zaawansowanych. Dzisiaj aby móc zostać animagiem nie wystarczy tylko opanować tą sztukę. Ministerstwo Magii prowadzi szczegółowe rejestry animagów. Aby zarejestrować się w ministerstwie należy złożyć wniosek do Komisji Zarządzania Animagami (I piętro MM) i czekać na decyzję. Komisja może odrzucić wniosek, jeśli stwierdzi iż osoba jest nieodpowiedzialna i może spowodować szkody wpływające nie tylko na zdrowie siebie, lecz także innych współobywateli magicznego świata. Nielegalni animadzy są surowo karalni sankcjami. Kilkaset lat temu było dużo animagów, którzy używali pełnej lub pól-animizacji. Jednak po wzrastaniu coraz większej liczbie wypadków Ministerstwo Magii podjęło kroki w celu ograniczeń jej liczby. Stąd właśnie powstały rejestry. Niepoprawna przemiana animizacyjna prowadzi do bolesnych wypadków - jest równie niebezpieczna jak niektóre zakazane klątwy!

Rodzaje złej animizacji i blokada animizacyjna

Wymieniamy trzy podstawowe błędy w przemianie animizacyjnej:

1. Niepełna animizacja - jest to przemiana w przypadku użycia zbyt małej mocy do transmutacji bądź niewystarczające skupienie na tym, co chcemy osiągnąć. Objawia się ona, jak sama nazwa wskazuje zmianą niepełną w zwierzę. Część organów/ciała pozostaje człowiecze a pozostała reszta zwierzęcia. Ta przemiana stanowi zagrożenie dla życia czarodzieja, jednak szybka pomoc Czarodziejskiego Pogotowia Ratunkowego może uratować niefortunnego animaga życie.
2.Animizacja absolutna - jest to przemiana w której zachodzi zmiana w zwierze, jednak czarodziej zaczyna nabierać cech zwierzęcia w jakie się przemieniło. Traci kontrolę nad tą przemianą. Zjawisko takie podobne jest do przemiany w wilkołaka - z tą różnicą iż wilkołak przemienia się w pełnie i tylko wtedy nie kontroluje swego zachowania, natomiast w przypadku animizacji absolutnej traci się zdolność kontrolowania na zawsze. Zamienia się w zwierze jednak w przeciwności od zwierzęcia w które się zamieni żyje tyle ile powinien żyć człowiek.
3.Blokada animizacyjna - jest to przemiana u początkowych i niedoświadczonych animagów. Powstaje przy zbyt wielkim zapałem do rzucania zaklęcia. W efekcie animag przebywa długotrwale w wybranej przez siebie postaci zwierzęcia. Jeśli nie otrzyma natychmiastowej pomocy od Czarodziejskiego Pogotowia Ratunkowego może pozostać w ciele zwierzęcia nawet do końca życia.

Dysanimizacja i jej rodzaje

Dysanimizacja jest to przeciwieństwo animizacji. Polega na powracaniu z ciała zwierzęcia z powrotem w człowieka. Wyróżniamy dwa rodzaje dysanimizacji:
a) dysanimizacja homomorficzna - jest to najczęściej używana zmiana zwierzęcia w człowieka. Przemiana odbywa się dobrowolnie, bez ingerencji osób z zewnątrz.
b) dysanimizacja przez tortury - jest to zmiana przeciwna do dysanimizacji homomorficznej. Przemiana odbywa się przez ingerencję osoby z zewnątrz. Charakteryzuje się tym, iż jest niedobrowolna, niesamodzielna i bardzo nieprzyjemna - bolesna dla animaga. W tej animizacji używa się zaklęcia Torverto Transmutative.

Animag - kto to taki?

Pojęcie te wywodzi się z języka angielskiego (animal - zwierze,mag - czarodziej) i oznacza osobę potrafiącą zamienić samego siebie w zwierze. W rozróżnieniu od innych przemian, zamiana w animaga odbywa się bez użycia różdżki. Aby dokonać zmiany należy nie tylko się skupić, lecz także poświęcic przemianie trzy razy więcej energii niż na inne, łatwiejsze przemiany. Każdy animag musi zarejestrować się w Ministerstwie Magii, w przeciwnym wypadku czekają go duże sankcje - a nawet pobyt w Azkabanie.

Pierwsze prawo Nyera
"Animizacja jest mniej złożona, kiedy zwierzę, w którym zachodzi przemiana jest mniej złożone."

4. Animagia i Metamorfomagia


Co to jest metamorfomagia?

Metamorfomagia jest to odłam w transmutacji, dziedzina magii, która polega na zmianie wyglądu czarodzieja w każdej chwili bez użycia eliksiru, różdżki, czy różnych mugolskich sposobów jak skalpela, nożyczek, środków upiększających i detergentów. Metamorfomagia jest dość trudną sztuką, niemniej jednak stosunkowo łatwiejszą od kolejnego odłamu w transmutacji - animizacji. Czarodzieje, którzy mają zdolność zmiany wyglądu bez użycia wyżej wymienionych "wspomagaczy" nazywamy metamorfomagami. Nie każdy może nim zostać. Metamorfomagia jest uwarunkowana w kodzie genetycznym, dlatego nieliczni posiadają tą umiejętność. W chwili urodzenia metamorfomag jest zdolny do zmiany wyglądu, nie mniej jednak nie kontroluje swoją przemianę. Aby opanować tą sztukę potrzeba kilka lat ćwiczeń. Metamorfomagia jest przykładem transmutacji psychicznej, która polega na wyczyszczeniu umysłu z wszelkich myśli oraz ogromnym skupieniu, aby otrzymać efekt do jakiego dążyliśmy. Metamorfomagowie potrafią zmienić w swym wyglądzie kolor, kształt poszczególnych części ciała, mogą usuwać niedoskonałości lub je okrywać, dlatego też czarodziej posiadający tę umiejętność sprawdza się w chwilach gdy potrzebujemy szybki kamuflaż. Metamorfomadzy nie mogą zmienić w swym wyglądzie tylko koloru oczu, gdyż jest to uwarunkowane w kodzie genetycznym (koloru oczu nigdy się nie zmienia, musiałoby dojść do mutacji DNA)


Jak oni to robią?

Metamorfomag chcąc udoskonalić swój wygląd musi wyczyścić umysł ze zbędnych myśli, skopić się na tym co chce zmienić (np. kształt nosa, jednocześnie zmieniając jego wielkość). W przypadku spełnienia tych wymagań zachodzi reakcja podczas której komórki z nosa pierwotnego "umierają" i zostają zastąpione nowymi. Nowe komórki, które zastąpiwszy obumarłe podczas przemiany mogą się wydłużać, zmieniać barwę, kurczyć się - w zależności od potrzeb. W przypadku gdy metamorfomag nie skupi się wystarczająco na tym, co chce otrzymać mogą pojawić się różne błędy - nie są jednak one w jakikolwiek zagrażające życiu bądź zdrowiu. Błędy najczęściej ukazują się w nieodpowiednim kolorze (np. włosów), kształcie.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

avatar

 Liczba postów : 84
 Punkty reputacji : 2363
 Reputation : 1
 Skąd : z daleka




Moderator




PisanieTemat: Re: transmutacja - podręcznik   Nie Mar 02, 2014 10:03 am

Spis treści:

5.Przemiana wilkołacza
6.Inne rodzaje transmutacji:
-Monotransmutacja i Politransmutacja
-Transmutacja Podwójna i Transmutacja Zwiększająca
-Transmutacja Pomnażająca i Transmutacja Scalająca

5.Przemiana Wilkołacza

Co to jest przemiana wilkołacza?

Przemiana wilkołacza jest to zmiana czarodzieja w wilka. Powodowana jest ona działaniem jadu znajdującego się w ciele człowieka, który pod wpływem pełni księżyca przemienia się w krwiożerczą bestie - nie kontrole się. W ciągu pełni wilkołak atakuje każdego napotkanego na swym drodze człowieka - nie atakuje zwierząt. Do przemiany dochodzi poprzez urodzeniem (min. jedno z rodziców musi być zarażone) bądź dostanie się jadu w ciało człowieka poprzez ugryzienie przez innego wilkołaka (tylko i wyłącznie podczas pełni). Na tą przemianę nie znaleziono żadnego antidotum! Jego skutki łagodzi jedynie wywar tojadowy.

Wywar Tojadowy jest to znany eliksir odkryty pod koniec XX wieku przez Damoklesa Belby. Za swe zasługi otrzymał on Order Marlina. W skład wywaru głównie wchodzi tojad (mordownik lub akonit). Wywar ten stosują osoby zarażone likantrobią (inaczej mówiąc wilkołactwem). Stosuje się go tydzień przed pełnią księżyca. W noc przemiany wilkołak przechodzi są transformację tylko cieleśnie. Jego umysł zachowuje świadomość - nie jest groźny dla ludzi! Nad wywarem unosi się stróżka dymu, nie jest przyjemny w smaku, gdyż cukier niszczy jego właściwości.

Wygląd wilkołaka

Wilkołaki mają wysoko rozwinięte kończyny, którymi powalają przeciwnika, krótką sierść i długi pysk wyposażony w ostre jak brzytwa zęby, którymi gryzą swoje ofiary. Rzadko zdarza się, żeby wilkołaki zabijały. Przez miesiąc wilkołak jest w ludzkiej postaci, nie różni się niczym od innych ludzi, lecz przy pełni zmienia się w podobne do wilka stworzenie stojące na dwóch tylnych kończynach nie przypominające niczym człowieka.

6.Inne rodzaje transmutacji:
Monotransmutacja i Politransmutacja

a) Monotransmutacja - jest to zamiana jednego przedmiotu/organizmu w jedną sztukę innego przedmiotu/organizmu. 

Przyład: 
transmutacja 1 widelca w 1 łyżkę,
transmutacja 1 krzesło w 1 stół,
transmutacja 1  igła w 1 zapałkę.

Transmutacja ta używana jest na co dzień w świecie magii. (symbol: Mt) 

b) Politransmutacja - jest to zamiana wielu identycznych przedmiotów w taką samą ilość innych również identycznych do siebie przedmiotów. 

Wyróżniamy pięć stopni politransmutacji: 

- stopień I: zamiana od 3-10 przedmiotów 
- stopień II - zamiana od 11-100 przedmiotów 
- stopień III - zamiana od 101-1000 przedmiotów 
- stopień IV - zamiana od 1001-10000 przedmiotów 
- stopień V - zamiana 10001 i więcej przedmiotów. 

Przykład:
I stopień 7 wstążek w 7 kokardek
II stopień 25 łyżek w 25 noży
III stopień 240 doniczek w 240 butelek
IV stopień 2000 ołówków w 2000 długopisów
V stopień 1000000 jabłek w 1000000 gruszek

Politransmutacja jest transmutacją złożoną podrzędnie (symbol : Pl).

6. Inne rodzaje transmutacji:

Transmutacja Podwójna i Transmutacja Zwiększająca


c) Transmutacja podwójna - wydawałoby się, że powinna być łatwiejsza od politransmutacji, ale nie jest. A dlatego, że polega ona na zamianie dwóch innych przedmiotów w dwa inne (naraz). Bywa, że transmutacja podwójna jest łatwiejsza (np. zmiana rękawiczek w skarpetki - dwa inne przedmioty: rękawiczka na prawą rękę, rękawiczka na lewą rękę; zamieniają się w dwa inne przedmioty: skarpetkę na lewą nogę, skarpetkę na prawą nogę). 

Przykład:  
Transmutacja widelca i łyżki w nóż i szklankę
Transmutacja sowy i fretki w stół i krzesło

Transmutacja podwójna jest przykładem transmutacji złożonej równorzędnie (symbol : Pd). 

d) Transmutacja zwiększająca - dosyć trudny rodzaj transmutacji. Jest to zamiana przedmiotu/organizmu w inny, stosunkowo większy od subproduktu przedmiot/organizm. 

Przykład:
Transmutacja sowa w hipogryfa
Transmutacja ołowka w krzesło

Transmutacja zwiększająca ma symbol Zw

6. Inne rodzaje transmutacji:
-Transmutacja Pomnażająca i Transmutacja Scalająca

e) Transmutacja pomnażająca - trudny rodzaj transmutacji. Skupiamy się na zamianie danej rzeczy w coś innego, jednocześnie myśląc o większej ilości zamienionego produktu. Okropnie trudne, ale do opanowania. 

Przykład:
1 Ołówek w 10 zeszytów
1 Długopis w 40 piór
1 Stół w 5 krzeseł

Transmutacja pomnażająca ma symbol Pn

f) Transmutacja scalająca - zmniejsza ilość przedmiotów/organizmów wg proporcji: 

Przykład:
4 Krzesła w 2 Stoły (proporcja 2:1)
10 Róż w 2 doniczki (proporcja 5:1)

Transmutacja scalająca ma symbol Sc.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 

transmutacja - podręcznik

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Szablonowe Forum  ::  :: 
sowy
-
Free forum | © phpBB | Free forum support | Kontakt z | Report an abuse | Sosblogs.com
Czarodzieje | Czarodzieje