Co mam najpierw zrobic? Koniecznie przeczytaj regulamin i zapoznaj również z opisem fabuły postaci dorosłych. Jeśli zdecydujesz, że chcesz grać na naszym forum - zarejestruj się fikcyjnym imieniem i nazwiskiem swojej przyszłej postaci.
Jak zaczac tworzyc moja postac? Zajrzyj do poszukiwań, może akurat ktoś szuka postaci, którą będziesz mógł dla niego stworzyć, co raz więcej użytkowników szuka postaci dorosłych! Kiedy masz już koncepcję na postać, napisz jej kartę postaci. Umieść ją w odpowiednim subforum. Wzór i wskazówki znajdziesz we "Wzorze Karty Postaci". Uzupełnij również pole w profilu. UWAGA! Pisząc kartę postaci pamiętaj, żeby nie robić Mary Sue, która jest dobra we wszystkim. Później będziesz rozdzielać punkty do konkretnych umiejętności (więcej tutaj) dla których ilość punktów jest ograniczona. Pamiętaj jednak, że im starsza postać tym więcej punktów w kuferku zostanie jej przyznanych na start gry. O tym przeczytasz tutaj. Pamiętaj również, że by objąć daną posadę musisz mieć często określoną liczbę punktów z danej dziedziny, więc przed rozdzieleniem punktów spójrz tutaj.
Skad mam wziac wyglad dla postaci? Postać musi być przedstawiona na zdjęciu, jako osoba z krwi i kości. W tym celu możesz użyć wizerunku jakiegoś aktora czy modelki. Jeśli masz problem ze znalezieniem, odwiedź takie strony jak fm faces, facebank, models, supermodels, czart. Pamiętaj jednak, by wygląd postaci zgrywał się z wiekiem, który wybierasz dla niej. To istotne, a przy sprawdzaniu karty na pewno zostanie Ci to wytknięte jeżeli ktoś z prefektów uzna wizerunek stosunkowo za młody lub stary, jak na wybrany przez Ciebie wiek.
Jak ustawic avatar? Avatar jest zdjęciem przedstawiającym twoją postać, koniecznie o rozmiarze 200 na 320 pikseli. Żeby go ustawić, wejdź w profil > emblemat, po czy wklej link prowadzący do avataru w pole "Wyślij Emblemat z adresu".
Co gdy juz napisze karte postaci? Po zaakceptowaniu karty załóż pocztę, powiązania postaci oraz kuferek. Wskazówki co do uzupełniania powyższych tematów znajdziesz w konkretnych subforach. W razie czego śmiało odezwij się do kogoś z administracji. Nasi użytkownicy również często służą pomocą na chatbox’ie.
Jak uzupelnic w kuferku pole "rozdzka"? U nas na forum każdy losuje swoją różdżkę: rdzeń, drewno i długość. Tutaj znajdziesz temat w których rzuca się kostkami, a także instrukcję ja się do tego zabrać. Wylosowane elementy połącz stylistycznie w całość i umieść to w kuferku, w ekwipunku.
Jak moge zaczac grac? Chętnych do pisania możesz znaleźć w tym temacie, albo po prostu pytając innych użytkowników na chatboxie albo prywatnej wiadomości. Często również organizowane są eventy na które możesz się zapisać, śledź więc aktualizacje tutaj.
Po co te wszystkie spisy? Wszystkie spisy potrzebne są do lepszego oddania Potterowego świata. Część przedmiotów jaką tam znajdziesz jest na tyle unikatowa, że bez uzasadnienia nie możesz ich mieć w fabule. Niektóre eliksiry zaś są tak zaawansowane, że przeznaczone są tylko dla dorosłych. Pamiętaj o naszych spisach i kiedy następnym razem twoja postać w fabule będzie raczyć się trunkami - zajrzyj do nich, to z pewnością ubarwi Twoją rozgrywkę. Wszystkie spisy, jakie się tam pojawiają, są obowiązujące na forum i posiadanie niespotykanych przedmiotów, bez napisanego podania będzie karane upomnieniem.
Co zrobic jeśli nie moge przez jakis czas grac na forum? W przypadku przewidzianej nieobecności na forum, należy to uwzględnić w temacie Nieobecności.
Jak polapac sie w tylu lokacjach? Tutaj znajduje się podręczny, podzielony tematycznie plan Hogwartu, Hogsmeade i Londynu wraz z odnośnikami do poszczególnych miejsc.
Czy sa jakies pieniadze, a jezeli tak to skad je zdobyc? Od początku Twojego pobytu na forum, automatycznie nabijają Ci się galeony. Zarabia się je za pisanie w odpowiednich tematach. Jeśli Twoja postać kupuje coś, powinno się to zgłosić w tym temacie. Również tam znajduje się rozpiska adekwatnie automatycznego przydzielania pieniędzy. Jeśli zaś chcesz otrzymywać wypłatę, to powinieneś odnaleźć się w naszym spisie posad, by coś dla siebie znaleźć. Zajęcie owej posady gwarantuje dla Ciebie stałą wypłatę. Na start w grze nowym postaciom dorosłym przyznajemy też określone sumy pieniędzy, o których przeczytasz więcej tutaj.
Chcialbym wynajac mieszkanie/dom, ale wciaz mnie na to nie stac. Co robic? Z okazji tego, ze wiemy iż nowym postaciom czasem ciężko jest od razu zdobyć całą potrzebną sumkę galeonów, to stworzyliśmy cały projekt pożyczek mieszkaniowych, o których więcej przeczytasz tutaj. Mieszkanie możesz wynająć na:
• Alei Amortencji • Ulicy Tojadowej • Ulicy Pokątnej • Śmiertelnym Nokturnie • Na peryferiach Londynu.
Wszystko zależy od Ciebie. Pamiętaj, że w danych subforach znajdują się tematy startowe opisujące to na jakich zasadach masz stworzyć tam temat. Koniecznie to przejrzyj zanim przystąpisz do tworzenia!
Czym sa staze? Staże są przeznaczonym elementem tylko dla studentów, którzy opuścili Hogwart, bądź inną szkołę magii i szukają teraz szczęścia w dorosłym życiu. Mają oni okazję przeszkolić się w danej pracy, zupełnie jak w życiu realnym. Więcej o stażach Ci młodzi czarodzieje mogą przeczytać w tym temacie. Jeśli jednak stworzyło się starszą postać, a chciałoby się odbyć staż i zyskać dodatkowe punkty do naszego kuferka, zapraszamy do tematu w retrospekcjach, w którym również mogą wziąć udział osoby powyżej 25 roku życia.
Po co te wszystkie kursy? Kursy są przede wszystkim przeznaczone tylko dla postaci dorosłych, czyli dla takiej którą właśnie tworzysz! Uczniowie/studenci nie mogą z nich korzystać. Kursy mają potwierdzić Twoje kwalifikacje w pracy i umocnić Twoją pozycję na stanowisku. Niektóre są wymagane do objęcia danego stanowiska, ich listę i informacje o nich znajdziesz w tym temacie. Pamiętaj, że współgra to z listą posad, więc sprawdź tutaj czy dana posada jest wolna. Oprócz tego Twoja postać jako dorosła może bez przeszkód podejść do egzaminu z teleportacji, w tym celu musisz rzucić kostkami tutaj. W związku z tym, że pewnie Twoja postać zajmowała się tym wiele lat temu możesz opisać to jako wydarzenie z przeszłości. Na początku posta zamieść tylko odpowiednią datę z przeszłości! Jeśli zaś minimum 7 pkt w kuferku przeznaczyłeś do kategorii zaklęć, możesz ubiegać się o zdolność wyczarowania patronusa. Postać absolwenta szkoły magii mająca 15pkt w zaklęciach nie musi rozgrywać nauki, może od razu zgłosić się o takową zdolność tutaj.
Porady dla nauczycieli
Musze tworzyc nowa postac chcac przeprowadzic lekcje? Nie, jeśli nie chcesz wymyślać całej postaci, możesz użyczyć jednego z naszych fabularnych nauczycieli. Tutaj znajdziesz i charakterystyki, oraz hasła dostępu.
Jakie sa wymagania na profesora? Postać nauczyciela musi mieć ukończone 24 lata oraz wspomniane w karcie postaci o ukończeniu czarodziejskich studiów. Tutaj znajduje się spis wolnych posad. Pamiętaj, że nauczyciel powinien zapoznać się z Kodeksem Nauczyciela by poznać swoje prawa, obowiązki, za co może ukarać ucznia itd.
Jak zorganizowac lekcje? Jeśli masz zamiar przeprowadzić lekcję, poinformuj tutaj o tym użytkowników. W planie forum znajdziesz odnośnik do wszystkich klas lekcyjnych, ale jeśli chcesz możesz też przeprowadzić zajęcia np w terenie.
Z jakich materialow korzystac na lekcji? Na lekcjach powinno stosować się do spisów, uwzględniając podział wiekowy. Uczniowie/studenci, jeśli dostaną odpowiednie wskazówki, mogą uczyć się zaklęć/eliksirów z wyższego przedziału wiekowego.
Jak powinna wygladac lekcja? Wszystko zależy od ciebie. Jednak prosty i ciekawym pomysłem jest zawsze użycie kości. Polega on na rozpisaniu paru opcji (np stopnia udania zaklęcia, reakcji magicznego zwierzęcia) i przyporządkowaniu im konkretnej liczby oczek. Uczniowie będą rzucać kostkami i opisywać co się stało. Raczej nie przeciągaj lekcji, użytkownicy mogą się wtedy znudzić, pamiętaj również, żeby doprowadzić ją do końca.
Moge dodawac i odejmowac punkty? Oczywiście. Zasady co do ilości jaką możesz dodać/odjąć znajdziesz w Kodeksie Nauczyciela. Możesz robić to zarówno na lekcjach, jak i przyłapując ucznia na robieniu czegoś niedozwolonego. Wszelkie zmiany w punktacji wpisuj tutaj. Za uczestnictwo w lekcjach uczniom należą się również punkty do kuferków. Używając kodu z tego tematu dodaj po 1-2 punktach wszystkim uczniom którym to się należy, pamiętając, żeby uwzględnić odpowiednią kategorię (np ONMS).
Marco Ramirez
Wiek : 28
Galeony : 4949
Liczba postów : 131
Temat: Re: Dorośli Sob Lis 15, 2014 9:17 pm
Obstawianie zakladow
W tym temacie, używając kodów podanych poniżej, można obstawić wynik meczu quidditcha, nielegalnego wyścigu lub innych atrakcji, pojawiających się w trakcie gry. W poście należy podać kwotę, którą przeznacza się na zakład oraz kogo się obstawia. Zasady zakładów bukmacherskich dotyczących Quidditcha znajdują się tutaj. Należy zapoznać się z nimi przed dodaniem posta w tym temacie. Pamiętaj aby uregulować płatność za zakład w odpowiednim temacie!
Obstawianie meczy Quidditch'a Przy obstawianiu wyników meczy Quidditcha należy wkleić poniższy kod oraz kod z danego rodzaju zakładu z tego tematu
Kod:
<retroinfo>Mecz Quidditcha</retroinfo> <zg>Mecz:</zg> podaj między kim rozgrywa się mecz <zg>Rodzaj zakładu:</zg> podaj nazwę zakładu
Obstawianie nielegalnych wyscigow Przy obstawianiu nielegalnych wyścigów należy użyć poniższego kodu.
Kod:
<retroinfo>Nielegalny wyścig</retroinfo> <zg>Kto:</zg> podaj nick osoby, którą obstawiasz <zg>Kwota:</zg> podaj postawioną ilość galeonów
Marco Ramirez
Wiek : 28
Galeony : 4949
Liczba postów : 131
Temat: Re: Dorośli Sob Lis 15, 2014 9:17 pm
Krwawy Baron
Krwawy Baron to nic innego jak magiczny poker, w którego gra się przy pomocy zaczarowanych kart. Gracze umawiają się, co do kolejności rozgrywania - jeżeli nie potrafią się dogadać, rzucają kośćmi - zaczyna ten z największą ilością oczek, a następnie każdy rzuca trzema kostkami. Po tym czasie każdy gracz podejmuje decyzję, czy pasuje, sprawdza lub podbija kwotę osoby, która została wytypowana jako pierwsza. Gracze, którzy spasowali, nie biorą udziału w dalszej rozgrywce. Ten, który rozpoczął grę, rzuca kwotą startową. Kolejni gracze mogą albo sprawdzić, albo podbić kwotę. W przypadku, kiedy kwota zostanie podbita, pozostali gracze, aby móc grać muszą dobić do tej kwoty lub przebić ofertę. Do tego momentu można się wycofać. Po ugadaniu się gracze kolejno rzucają dwiema kostkami. Wyniki sprawdza się, porównując układy kart (kostek). Kostkami rzucamy w specjalnym temacie
Układy kostek: ✠ Wisielec (nic); ✠ para - dwie jednakowe kostki; ✠ dwie pary - dwa razy dwie jednakowe kostki; ✠ Zgredek - trzy jednakowe kostki; ✠ Irytek - trzy jednakowe i dwie jednakowe kostki; ✠ Bezgłowy Nick - cztery kolejno wylosowane kostki, czyli 1,2,3,4 lub 2,3,4,5 lub 3,4,5,6 (nie muszą być w idealnej kolejności). Moc Bezgłowego Nicka: 1,2,3,4 < 2,3,4,5 < 3,4,5,6; ✠ Gruby Mnich - pięć kostek w kolejności, czyli 1,2,3,4,5 lub 2,3,4,5,6 (nie muszą być w idealnej kolejności). Moc Grubego Mnicha: 1,2,3,4,5 < 2,3,4,5,6; ✠ Szara Dama - cztery jednakowe kostki; ✠ Krwawy Baron - pięć jednakowych kostek.
Moc układu rośnie w dół. Wygrywa ten, który ma mocniejszy układ. Gdy więcej niż jeden gracz ma, na przykład, Zgredka, wygrywa ten, który ma najwyższą ilość oczek (przykładowo, gracz 1 ma trzy trójki, a gracz 2 ma trzy piątki, wygrywa gracz numer 2). W przypadku takim, gdy gracze mają te same układy (np. dwie takie same pary, przykładowo piątek), następuje dogrywka. Polega ona na rzuceniu przez graczy, którzy mają ten sam układ, jedną kostką. Ten, który ma najwyższą ilość oczek, wygrywa. Kiedy wszyscy wylosują to samo, następuje rzucanie kostkami do momentu, gdy ktoś wyrzuci najwyższą ilość oczek. Jeśli dogrywka rozgrywa się np. między trzema graczami i dwaj wylosują pięć, a trzeci sześć oczek, wygrywa gracz trzeci. Wygrany zdobywa wszystkie pieniądze.
Fabularnie gracze grają magicznymi kartami z ruszającymi się podobiznami. Zgodnie z malejącą mocą, przedstawiają się one następująco: 6 - Merlin 5 - król Arthur 4 - Morgana le Fay 3 - Gregory Przymilny 2 - Cliodna 1 - Merwyn Złośliwy
Astroletka
…czyli czarodziejska ruletka. Bukmacher kręci kołem, na którym widnieją podobizny motywów z kart tarota - znajdziesz je tutaj. Gracze obstawiają jedną z nich, dając bukmacherowi pieniądze. Minimalne wpisowe wynosi 10 galeonów, lecz poza tym kwota wedle uznania. Dopuszczalne jest obstawienie jednej karty przez większą ilość graczy, lecz wtedy wygrane pieniądze dzieli się równo pomiędzy nich. Niedopuszczalne jest za to obstawienie tej samej karty przez wszystkich graczy. Podczas zakręcenia kołem, wokół kart zaczyna pojawiać się srebrzysta „rama”, która ostatecznie zatrzymuje się, wskazując jedną z nich, a wygrana karta zaczyna delikatnie się mienić. Obstawioną kartę należy wyróżnić na końcu posta fabularnego!
W praktyce: Bukmacher rzuca pięcioma kartami tarota i jeżeli wśród nich znajduje się karta, którą któryś z graczy obstawił, to ta osoba wygrywa. W przypadku, gdy wylosowana zostanie więcej niż jedna karta, która została obstawiona, liczy się pierwsza od lewej, czyli ta, która znajdzie się wcześniej w rzędzie. Natomiast kiedy nie zostanie wylosowana żadna karta obstawiona przez któregokolwiek z graczy, bukmacher rzuca kolejnymi pięcioma kartami, aż natrafi na którąś z obstawionych.
Marco Ramirez
Wiek : 28
Galeony : 4949
Liczba postów : 131
Temat: Re: Dorośli Sob Lis 15, 2014 9:18 pm
Spis kursów czarodziejskich
Ogólnodostępne:
Każdy czarodziej w swoim życiu opanowuje pewne zdolności, o których w szkole może tylko poczytać. Czarodziejskie instytucje wyszły na przeciw młodym i ambitnym uczniom, proponując im kursy z umiejętności, które uznali za najbardziej potrzebne w codziennym życiu. Jeśli nie wiesz gdzie je znaleźć, to trafiłeś w dobre miejsce. Poniżej znajduje się lista, na której znajdują się kursy dostępne zarówno dla uczniów, jak i dla dorosłych. Za niektóre z nich trzeba zapłacić. Nie przejmuj się jednak, z niskiej pensji studenta czy kieszonkowego na pewno dasz rade je opłacić.
• Zaklęcie Expectro Patronum - Nauka wyczarowywania patronusa (postać dorosła mająca min. 15 punktów w kategorii zaklęć, nie musi robić kursu). Lokacja: dla uczniów - Klasa, dla dorosłych - Sala strachów
• Teleportacja Lokacja: Departament Magicznego Transportu
• Uprawnienia do prowadzenia czarodziejskich pojazdów Lokacja: Departament Magicznych Pojazdów
• Kurs barmański Lokacja: Restauracja "Amica"
Wyłącznie dla dorosłych:
Zanim rozpoczniesz działalność gospodarczą lub prace w zawodzie, który wymaga od ciebie wysokich kwalifikacji przejrzyj poniższa listę kursów. Pamiętaj, że może ona stopniowo ulegać zmianie, wraz z pojawieniem się nowych kursów. Za większość z nich trzeba zapłacić, więc upewnij się, że masz parę galeonów na zbyciu. Jeśli do twojego zawodu jest niezbędny kurs, to musisz go wykonać w ciągu miesiąca od podjęcia pracy. W przeciwnym razie pracodawca ma prawo cię zwolnić z powodu zbyt niskich kwalifikacji.
Pamiętaj, gdy ukończysz swój kurs, zgłoś się w tym temacie po dyplom i przysługujące Ci punkty.
Marco Ramirez
Wiek : 28
Galeony : 4949
Liczba postów : 131
Temat: Re: Dorośli Sob Lis 15, 2014 9:18 pm
Galeony na poczatek
Jak to działa?
Każda dorosła postać, jaka zostanie stworzona na forum, otrzymuje możliwość wylosowania startowej sumy galeonów. W tym celu należy rzucić kostkami w odpowiednim temacie i zgłosić się pod tym postem, w celu otrzymania kwoty pieniężnej na rozpoczęcie gry. Ilość galeonów jest uzależniona wyłącznie od wieku postaci oraz szczęścia.
Do 21 roku życia: (dotyczy wyłącznie postaci, które nie pobierają nauk w szkole) 1 → 30G 2 → 35G 3 → 40G 4 → 45G 5 → 50G 6 → 55G
Staże są to swojego rodzaju kursy przygotowujące absolwentów Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart do dalszej pracy w różnych zawodach. Jeśli chcesz starać się o jakąś posadę w Ministerstwie Magii lub w Szpitalu Świętego Munga, powinieneś najpierw odbyć jeden ze staży, co zwiększy Twoje szanse na zdobycie stałego zatrudnienia.
Kto może się zgłosić?
W stażach mogą wziąć udział dorosłe postacie, które skończyły szkołę, ale jednocześnie nie przekroczyły granicy wieku, jaką jest 25 lat.
Czy staże mogą być odgrywane w retrospekcjach?
Tak, jeśli stworzyliśmy starszą postać, to owszem, staże możemy odbywać w retrospekcjach, w specjalnie przeznaczonym do tego temacie. Nasza postać również dostanie do kuferka +7 punktów z danej dziedziny.
Czy jest jakiś limit staży?
Owszem, jest. Nasza postać może wziąć udział w stażu tylko z jednej dziedziny. Uwaga! W wyjątkowych sytuacjach, po uzgodnieniu wszystkiego z administracją i podaniu odpowiedniego, dobrze uzasadnionego powodu przewidujemy możliwość odbycia drugiego stażu. Staż ten nie powinien jednak odbiegać od dziedziny, którą zajmuje się nasza postać (przykładowo, jeśli odbywamy staż z pisania, to ten z dziennikarstwa będzie mile widziany. Różdżkarz jednak jest już kompletnie niepotrzebny naszej postaci).
Ile trwa staż i na czym on polega?
Każdy staż trwa miesiąc. Podczas tego musimy rzucić łącznie sześcioma kostkami i napisać trzy posty w temacie, w którym nasza postać odbywa daną praktykę. Pierwsze dwie kostki odpowiadają za to, jaki stosunek ma do nas nasz szef oraz jak nasza postać angażuje się w zlecane jej zadania. Kolejne dwie kostki, rzucane w odstępie dwóch tygodni - czyli na początku i w połowie stażu - mówią nam o tym, jakie przygody spotykają nas podczas jego wykonywania. Dwie ostatnie kostki mówią nam o tym ile nasza postać zarobiła galeonów oraz jakie przydatne umiejętności czy też przedmioty (zależnie od rodzaju stażu) udało jej się zdobyć.
Co możemy zyskać?
Oprócz galeonów, przydatnych umiejętności, przedmiotów czy dostania lepszej posady, nasza postać może zyskać + 7 punktów kuferkowych na daną umiejętność, tzn. jeśli nasza postać ma staż w Świętym Mungu, to zyskuje + 7 punktów z uzdrawiania lub zielarstwa lub eliksirów - do wyboru. Staże są naprawdę przydatną rzeczą i przed podjęciem właściwej pracy dobrze byłoby wziąć udział w jednym z nich. Pamiętaj, gdy ukończysz swój staż, zgłoś się w tym temacie po dyplom i przysługujące Ci punkty.
Kostki obowiazujace we wszystkich stazach
Pierwszy post:
Co sadzi o Tobie Twoj szef?
1, 2 – Twój szef ma Cię za kompletnego lesera i obiboka. Nieważne jakbyś się starał, nie dasz rady zmienić tej opinii. Złośliwe odzywki i docinki na każdym kroku? Właśnie tego możesz się po nim spodziewać! Pozostaje Ci tylko zacisnąć zęby i przetrwać ten okres w życiu. Nie zniechęcaj się, przecież nie od tego czy szef Cię lubi zależy Twoja posada. Nie masz jednak co liczyć na jakieś dodatkowe galeony.. a nawet gorzej! Za Twoją niezdarność szef postanowił zabrać Ci z pensji całe dziesięć galeonów! 3, 4 – Chyba nigdy nie byłeś bardziej niezauważany przez swojego szefa niż na tym stażu. Nie wiesz nawet jak on wygląda, szef nie ma pojęcia kim Ty jesteś. Skoro nie wiecie o swoim istnieniu, to nie masz nawet co liczyć na jakąkolwiek premię. Dobrze byłoby też, gdybyś upomniał się o swoją wypłatę, bo skoro nikt Cię nie zauważa... To życie może Cię zaskoczyć w przykry sposób! 5, 6 – Czyżbyś urodził się jako pupilek szefa? Jesteś traktowany odrobinkę lepiej niż inni, jednak uważaj! Podobno to nigdy nie trwa zbyt długo. Aktualnie dostajesz premię w wysokości piętnastu galeonów. Co więcej, szef za każdym razem gdy Cię widzi ma na twarzy szeroki uśmiech, a wśród pracowników krążą plotki, że chce zatrudnić kogoś na stałe. Może to właśnie Ty?
Jak radzisz sobie ze stazem?
1, 6 – Jakby to powiedzieć.. jesteś mistrzem w tym co robisz! Przez cały staż udaje Ci się nie tylko wykonać powierzoną pracę, ale także pomagasz nadgonić starym wyjadaczom ich papierkową robotę. Wszyscy dookoła są zadowoleni z Twojej pracy i bardzo doceniają Twoją pomoc. Możesz czuć się z tego bardzo dumny. Pamiętaj jednak, żeby pracować tak samo dobrze do końca stażu! 2, 4 – Jest gorzej niż można sobie wyobrazić. Koledzy po fachu nazywają Cię „Pan/Pani Niezdara” i podśmiewają się z Ciebie za Twoimi plecami. Trudno, sympatii kolegów z pewnością nie uda Ci się zyskać, ale musisz odrobinę bardziej popracować nad refleksem, ponieważ każda rzecz jaką złapiesz w swoje rączki, ląduje na podłodze. Jak tak dalej pójdzie, z pewnością wyrzucą Cię z tego stażu. 3, 5 – Jest dobrze, stabilnie, pewnie. Nie musisz się bać o to, że zostaniesz zwolniony, jednak gdybyś przyłożył się odrobinę bardziej, nic by się nie stało. Od czasu do czasu zdarza Ci się coś upuścić, ale nie jest to powód do docinek. Ze współpracownikami dogadujesz się całkiem dobrze, ale o zacieśnianiu więzi z pewnością nie będzie w Twoim przypadku mowy. Mimo wszystko – nie jest najgorzej.
Drugi post:
Przygody, ktore spotkaly Cie w pierwszych dwoch tygodniach pracy:
1 – Przez całe dwa tygodnie pracowałeś bardzo pilnie, starałeś się, pomagałeś we wszystkich, co wymyślili sobie Twoi przełożeni. Wszystko wygląda całkiem dobrze, aż tu nagle, przez przypadek dotykasz jakiegoś przedmiotu (dowolnie przez Ciebie wybrany, pasujący do Twojego stażu), który sprawia, że na Twoim ciele pojawiają się ogromne, czerwone i piekące krosty. Początkowo wygląda to jak wysypka. Rzuć kością: parzysta – ignorujesz bolące objawy i zwlekasz z udaniem się do uzdrowiciela, ponieważ nie chcesz zawalić stażu. Wreszcie, pewnego popołudnia, mdlejesz podczas wykonywania swojej zmiany i trafiasz do świętego Munga na dwa dni. Uzdrowicielom udaje się Ciebie wyleczyć, masz ogromne szczęście. Jeszcze jeden dzień i z pewnością nie byłoby tak łatwo Cię uratować. Nieparzysta – niepokojące objawy cały czas się pogarszają, wreszcie Twój rozsądek bierze górę nad strachem i udajesz się do uzdrowiciela, który przepisuje Ci eliksir. Po pierwszym zażyciu stan Twojego ciała się poprawia, krostki przestają boleć i piec. Nie musisz opuszczać żadnego dnia w pracy. Możesz być z siebie dumny, że wybrałeś takie rozwiązanie. 2 – Wydaje się, że jesteś stworzony na to stanowisko. Udaje Ci się wykonać swoją pracę trzy godziny przed końcem Twojej zmiany. Szef jest bardzo zadowolony, współpracownicy także. Podsumowując – lepiej nie mogli trafić. Szef każe Ci iść do domu i skraca Twoje godziny pracy do momentu, w którym nie wykonasz wszystkich zadań. W rezultacie, zawsze kończysz minimum dwie godziny wcześniej, a pensja pozostaje taka sama. Należy się chyba cieszyć, prawda? Ciesz się wolnym czasem i wykorzystaj go mądrze, może na naukę kilku nowych, przydatnych rzeczy? 3 – Podobno jeśli ktoś jest od wszystkiego, to mimo wszystko nie nadaje się on do niczego. W Twoim przypadku to powiedzenie nie ma jednak kompletnie żadnego odzwierciedlenia, Podczas Twojego stażu jedno z urządzeń w miejscu pracy uległo awarii. Nikt nie potrafił sobie z tym poradzić, a właśnie Tobie się udało. Rzuć kością: parzysta – cały Twój czas spędzony przy naprawianiu urządzenia szef obserwował, jak sobie radzisz. Po skończonej robocie podszedł do Ciebie i wręczył Ci dodatkowo dwadzieścia pięć galeonów premii. Oby tak dalej! Nieparzysta – niestety, szef nie uwierzył w to, że właśnie Tobie udało się naprawić zepsute urządzenie. Mimo wszystko Twoi współpracownicy wstawili się u niego za Tobą i dostajesz dodatkowo ekstra piętnaście galeonów do wypłaty. Następnym razem upewnij się, że szef widzi, jak przykładasz się do swojej pracy. 4 – Twoi współpracownicy to naprawdę wredni ludzie. Przekonałeś się już o tym nie raz, jednak to co zrobili w trzecim dniu Twojej pracy przekracza już wszelkie pojęcie. Powiedzieli Twojemu szefowi, że w ciągu dnia za bardzo się obijasz. Teraz, dzięki ich życzliwości, musisz do końca stażu zostawać w pracy o trzy godziny dłużej, bez dodatkowej zapłaty. Niby nie jest to legalne, jednak sam wiesz, jak to na stażach bywa, stażyści to osoby, które najłatwiej wykorzystać i tak właśnie dzieje się w Twoim przypadku. Nie możesz na to nic poradzić i przez jedenaście dni musisz pracować za dwóch. Jeśli jednak zależy Ci na tym stażu, wytrzymasz. 5 – Pracujesz już całe dwa tygodnie, a nie dzieje się nic ciekawego. Nie przejmuj się, kiedyś przyjdzie ten szczęśliwy dzień, w którym.. znajdujesz samonotujące Pióro. Podobno obowiązuje takie przysłowie „znalezione nie kradzione”, słyszałeś o nim? Jeśli tak, możesz zabrać ze sobą pióro, nie martwiąc się o to, że ktoś posądzi Cię o kradzież. Wymówka zawsze istnieje! Uważaj jednak, żeby nie przesadzić z używaniem go i nie wykorzystać do złych celów. Nie powinieneś używać pióra do przekręcania wypowiedzi innych osób, aby zranić ich uczucia. Pióro będzie jednak z pewnością ogromną pomocą podczas ważnych, służbowych spotkań. (Zgłoś się do prefektów o przyznanie Ci przedmiotu do kuferka) 6 – Twoja dalsza praca nie zapowiada się zbyt dobrze. Drugiego dnia stażu gubisz bardzo ważny przedmiot, który miałeś dostarczyć do kierownika. Nie wiesz gdzie on się zapodział i chociaż przeszukałeś całe miejsce pracy, nie możesz go w żaden sposób znaleźć. Jeśli Ci się nie uda, może być kiepsko. Rzuć kostką: parzysta – gdy wpadłeś już w ogromną panikę i kompletnie nie wiesz, co możesz zrobić, zdarza się cud – udaje Ci się znaleźć zagubiony przedmiot. Cudownie! Możesz dostarczyć go szefowi, pamiętając o przeprosinach za opóźnienie. Na szczęście nie będziesz mieć z tego powodu żadnych przykrości, najważniejsze, że udało Ci się odnaleźć przedmiot. Nieparzysta – masz ogromnego pecha i nie potrafisz przypomnieć sobie, gdzie położyłeś to cholerstwo. Niestety, musisz pędzić do sklepu i odkupić przedmiot za własne pieniądze. Wydajesz na niego aż dwadzieścia galeonów! Trudno, może to nauczy Cię, że trzeba przykładać większą uwagę do wykonywanych zajęć?
Trzeci post:
Przygody, ktore spotkaly Cie w nastepnych dwoch tygodniach pracy. Dla osob, ktore wczesniej wylosowaly kostki – 1, 2, 3, 5:
1, 3 – Jesteś taką wielką niezdarą. Przyszedłeś do biura ostatniego dnia, żeby nadrobić zaległości w papierkowej robocie. Miałeś dużo pracy, wypiłeś dużo kawy.. nagle zachciało Ci bardzo mocno siku i musiałeś iść do toalety. Pech chciał, że jakiś dowcipny kolega przywiązał Twoje sznurówki do krzesła, a Ty wstając wylądowałeś na ziemi jak długi. Chyba nigdy nie może być tak, jakbyś tego chciał. Rzuć kostką: parzysta – Twoje obrażenia nie są dość poważne, jednak z nosa bez przerwy leci Ci krew. Zastanów się dobrze czy znasz jakieś przeciwzaklęcie, a jeśli nie, poproś o pomoc kolegę z pracy. Byle nie tego, który tak Cię urządził! Nieparzysta – niestety, miałeś strasznego pecha i przewracając się uderzyłeś głową o kant biurka i straciłeś przytomność. Gdy udało się Ciebie dobudzić, przez dobre pół godziny majaczyłeś i nie miałeś pojęcia, co się z Tobą dzieje. Twojemu życiu nie zagraża niebezpieczeństwo, jednak na Twojej głowie pozostanie rana, dająca o sobie znać jeszcze przez dobrych kilka dni. (musisz wspomnieć o niej w minimum dwóch kolejnych wątkach) 4, 5 – czyżby Twoja dobra passa trwała dalej, przez cały miesiąc? W przedostatnim dniu pracy dowiadujesz się, że szef jest strasznie zdenerwowany. Co prawda Twoi współpracownicy nie chcą za bardzo zdradzić Ci o co chodzi, ale podsłuchujesz „przez przypadek” ich rozmowę i wszystko staje się jasne. Jeden z nich stłukł wazon, stojący zawsze na biurku szefa. Podobno był on pamiątką od jego świętej pamięci babci. Nikt jednak nie jest w stanie przyznać się, co się z nim stało, a Twój przełożony z każdą minutą dostaje coraz większego szału, ponieważ nie może go znaleźć. Postanawiasz zaryzykować i w miejsce starego wazonu wstawić nowy, kupiony na bazarze i zaczarowany tak, żeby przypominał poprzedni. Rzuć kostką, aby poznać efekty Twoich starań: parzysta – wszystko idzie tak, jak sobie wymarzyłeś. Szef prawie nosi Cię na rękach z powodu odnalezienia jego ukochanego wazonu. Nie dość, że stałeś się jego osobistym bohaterem, to jeszcze w nagrodę dostajesz premię w wysokości dwudziestu galeonów. Oby tak dalej! Nieparzysta – niestety, Twój szef zauważa, co zrobiłeś i jest na Ciebie wściekły. Nie dość, że wazon kosztował Cię jakieś dziesięć galeonów, to jeszcze musisz zwrócić jakieś dwadzieścia za wazon, który na pewno stłukłeś. Razem szef obcina Ci z pensji trzydzieści galeonów i do końca stażu jesteś skazany na porażkę, i krzywe spojrzenia zarówno szefa jak i współpracowników. 2, 6 – dzisiejszy dzień miał być tym dniem, który sprawi, że wyróżnisz się na tle innych pracowników, że będziesz uważany za kogoś, kto ma głowę na karku i można go zatrudnić bez mrugnięcia okiem. Oczywiście tak się nie stało. Wszystkie Twoje marzenia legły w gruzie w momencie, gdy zgubiłeś strasznie poufny list, który miałeś dostarczyć jednemu ze swych przełożonych. Nie ma szans, że go znajdziesz, a prawdopodobieństwo, że trafi on w niepowołane ręce jest jeszcze większe. Nie możesz nic zrobić i wreszcie decydujesz się na pójście do biura szefa i wyjaśnienie mu całej sytuacji. O dziwo, przyjmuje ją całkiem spokojnie, jednak na sam koniec mówi Ci, że gdyby w jego biurze było piętnaście wolnych miejsc pracy, wolałby wszystko robić sam niż zatrudnić Ciebie do pomocy. Czy należy przejmować się takimi pogróżkami? Wszystko okaże się, gdy będziesz chciał naprawdę tu pracować. Następnym razem bądź jednak odrobinę bardziej uważny!
Dla osob, które wczesniej wylosowaly kostki – 4, 6:
1, 3 – wszystko układa się dobrze, idzie po Twojej myślisz i powinieneś być z siebie zadowolony. Cały czas jednak nie udało Ci się zabłysnąć w żaden sposób przed szefem i współpracownikami, co nie daje Ci spokoju. Wiadomo, że każdy z nas chciałby się wybić, być najlepszym. Pewnego dnia trafia się taka okazja, okazuje się, że kot jednego z Twoich przełożonych po prostu dał dyla. Został Ci on dokładnie opisany jako mały, słodki, rudy kociak, reagujący na imię „Maniuś”. Postanawiasz go odnaleźć! Rzuć kostką: parzysta – niestety Twoje starania nic nie dają, ponieważ kociak najwidoczniej nie chce być przez Ciebie złapany. Wracasz do swojej pracy smutny i zrezygnowany, jednak to, co widzisz na biurku przechodzi Twoje najśmielsze oczekiwania. Na biurku stoi klatka, w której znajduje się kot szefa, a obok niej umieszczony jest liścik „Myślę, że Tobie przyda się to o wiele bardziej. Twój kolega z pracy.” Bez zastanowienia zanosisz go do szefa i dostajesz ogromną premię w postaci dwudziestu galeonów i pochwały przy wszystkich pracownikach, oby tak dalej! Nieparzysta – jesteś bardzo zdeterminowany i sprytny, szukając kota przez cały dzień zaniedbujesz swoje obowiązki i z pewnością będziesz musiał zostać po godzinach. Konkurencja jest niesamowicie duża – kota szefa poszukują wszyscy pracownicy. Jednak to Ty jesteś na tyle sprytny, że udaje Ci się złapać go na jednym z korytarzy. Gratulacje, dostajesz premię w wysokości dwudziestu pięciu galeonów i do końca stażu jesteś traktowany ulgowo. Współpracownicy zaczynają Ci odrobinę zazdrościć, ale kogo to obchodzi? 4, 5 –Masz ogromnego pecha. Nie dość, że pierwsza część stażu nie poszła Ci zbyt dobrze, to jeszcze teraz robisz sobie krzywdę. Niesiesz do biura szefa jakieś dokumenty, niesamowicie ważne, które miałeś oczywiście dostarczyć na wczoraj. Biegnąc tak i robiąc slalom pomiędzy kartonami ustawionymi przez jego biurem, wreszcie nie udaje Ci się ominąć jednego z nich i potykasz się, lądując na podłodze, a dokumenty... wpadają do wiadra pełnego wody, które nie wiadomo skąd się tam wzięło. Takiego pecha chyba jeszcze nie miałeś! Rzuć kostką: parzysta – jakimś cudem przypominasz sobie zaklęcie osuszające pergaminy i sprawiasz, że dokumenty wyglądają identycznie jak przed wypadkiem. Udaje Ci się pokonać dalsze pięć metrów bez żadnych komplikacji, a szef jest z Ciebie niesamowicie zadowolony. Nieparzysta – wszystko nie tak, nie masz pojęcia jak sprawić, by dokumenty stały się suche, więc idziesz do biura szefa z czymś, co ledwo przypomina pergamin. Wszyscy współpracownicy słyszą na korytarzu jak dostajesz ogromną burę i wychodzisz z gabinetu z podkulonym ogonem. Bylebyś więcej nie popełnił żadnego błędu, ponieważ utrata pracy jest już całkiem blisko. 2, 6 – nic się nie dzieje, cisza, spokój, Twój staż przebiega bez żadnych zakłóceń. Zła passa z poprzednich dwóch tygodni już dawno się skończyła. Mimo że nie odnosisz żadnych dodatkowych korzyści ze swojej pracy, to jesteś zadowolony i tyle wystarczy Ci do szczęścia. Szef uważa, że jesteś idealnym kandydatem na wolne stanowisko, które pojawiło się ostatnio w jego firmie i proponuje Ci objęcie go na stałe zaraz po stażu. Czy to nie cudowne? Powinieneś się cieszyć i brać to, co oferuje Ci los. Więcej możesz nie mieć takiej szansy, w której szef zaproponuje Ci pomoc z dostaniem się na jakieś stanowisko!
Upominki, jakie dostaje nasza postac na koniec stazu:
1, 3 – wszystko zbliża się ku końcowi, a Ty tak bardzo nie chcesz rozstawać się ze swoim miejscem pracy. Ostatniego dnia, gdy przychodzisz do swojego biura, żeby zabrać rzeczy, widzisz tam małą niespodziankę, zostawioną na nim przez Twoich współpracowników. Jak się okazało, wszyscy bardzo Cię polubili i pomimo wcześniejszych sytuacji, wcale nie chcą, żebyś odchodził. Na Twoim biurku stoi lewitujący kapelusz, który po założeniu go na głowę sprawia, że nasza postać może unosić się jakieś trzydzieści centymetrów nad ziemią. Zacznij się cieszyć, bo zdobyć taki przedmiot, to naprawdę wielka sztuka. Korzystaj z niego mądrze! 2, 4, 5, 6 – Twój szef okazał się bardzo hojną osobą. Mimo wcześniejszych kłótni, problemów i śmiesznych historii, teraz, na koniec, gdy przyszedł już Twój czas pożegnania się ze stażem otrzymujesz do niego drobny upominek. W Twoje ręce wędruje spora sumka stu galeonów, która ma być rekompensatom, za wszystkie przykre chwile, które musiałeś znieść podczas stażu. W końcu wszyscy chcąc, żeby ich firma została dobrze zapamiętana, prawda?
Marco Ramirez
Wiek : 28
Galeony : 4949
Liczba postów : 131
Temat: Re: Dorośli Sob Lis 15, 2014 9:18 pm
Informacje o posadach
♣ W wielu posadach wspominamy o wymaganej liczbie punktów na "dopasowanych statystykach". Pozostawiamy możliwość, aby gracz sam uznał, na jakie umiejętności rozdzieli wymagane punkty kuferkowe. Mogą być one na jednej statystyce lub na kilku. Najważniejsze jest jednak, aby statystyki odpowiadały do zawodu (intuicyjnie, przyszły uzdrowiciel jako jedną z nich powinien wybrać Uzdrawianie, jeśli chce drugą może obrać Zaklęcia, Eliksiry - co tylko przyda się w jego pracy). Wasze wybory statystyk będą monitorowane przez moderatorów, w przypadku obrania czegoś niepasującego - wasze zgłoszenie zostanie odrzucone. Dla przykładu: uzdrowiciel z 20 punktami w uzdrawianiu i 10 w miotlarstwie nie będzie przyjęty! ♣ Pod znakiem ✗ przy danym stanowisku kryje się link do obowiązkowego kursu zawodowego. Dany kurs jest niezbędny elementem do zachowania wybranej pracy. Od zajęcia stanowiska gracz ma miesiąc na wykonanie przypisanego mu kursu w celu zwiększenia swojej wiedzy o danej pracy (tyczy to także osób, które utrzymują, iż od wielu lat pracują w danym zawodzie - mogą traktować to jako odświeżenie wiadomości). Dodatkowy spis wszystkich kursów zawodowych znajdziecie tutaj. Jeżeli jakaś postać nie będzie się zgłaszać na dany kurs - będzie otrzymywać na pocztę postaci listy z przypomnieniem. ♣ Wiele miejsc pracy przeprowadza staże dla młodych, mało doświadczonych czarodziei. Dzięki nim gracze mogą zdobyć wiele punktów i łatwiej dostać pracę na interesującym stanowisku. Oto ich spis. ♣ Awansować na wyższe stanowisko można w każdej chwili. Jeśli tylko twoja postać podczas gry uzbierała odpowiednią liczbę kuferkowych punktów na stanowisko wyżej (które jest wolne!), możesz zgłosić się w tym temacie, aby uzyskać awans. ♣ Jeśli twoja postać w ogóle nie będzie się pojawiać w miejscu pracy, może zostać zwolniona. Nie każemy nikomu tam regularnie pisać, ale dobrze byłoby pojawiać się, lub chociaż obsługiwać klientów, jeśli takowi pojawią się w twoim miejscu pracy na swoim prywatnym wątku. Ważnym elementem jest także wykonywanie zadań poprawiających umiejętności, takich jak udział w kursach. Brak udziału w tego typu evencie, może być powodem do zwolnienia. ♣ Twoja postać nie będzie otrzymywać comiesięcznej wypłaty, jeśli nie zgłosi w tym temacie, na jakim stanowisku pracuje. Opłata początkowa w przypadku chęci zostania właścicielem jednego z pubów, restauracji lub sklepów obowiązuje również, gdy lokale są nowe, autorskie, stworzone przez wasze postacie. ♣ Zakładasz własny lokal, albo brakuje istotnej, magicznej posady? Zgłoś propozycję poniżej!
Zgłoszenia na stanowisko:
Kod:
<zg>Imię i Nazwisko:</zg> wpisz <zg>Wybrana posada</zg> wpisz <zg>Link do kuferka</zg> wpisz (osoby wykupujące lokale zamiast kuferka proszone są o podanie linka do dokonanej opłaty za lokal)
Marco Ramirez
Wiek : 28
Galeony : 4949
Liczba postów : 131
Temat: Re: Dorośli Sob Lis 15, 2014 9:19 pm
Posady w Hogwarcie
Nauczyciele: ✗
Wymóg, to ukończone studia, wiek min. 23 lata oraz liczba punktów w kuferku z wykładanego przedmiotu w wysokości min. 30 punktów. Na jednym stanowisku mogą być maksymalnie 2 osoby. Wypłata: 100g/140g
• Eliksiry - Aleksander Brendan, Lynn van Rossem, Amelia Wotery (praktykantka) • Historia Magii - Ira Magyar, Warwick Foster • Numerologia - • Mugoloznastwo - Lynn van Rossem • Wróżbiarstwo - Afra Corvin • Starożytne Runy - Ira Magyar • Astronomia - • Zielarstwo - • ONMS - Elijah Russeau, Clement A. Wellington • Quidditch - • Zaklęcia i uroki - Paul Price, Archibald Blythe • Transmutacja - Callisto Marquett • OPCM - Aleksander Brendan, Archibald Blythe
• Magia Żywiołów - Paul Price • Magia Lecznicza - Paige S. Henderson
Posady dodatkowe:
Wymagany minimalny wiek to 23 lata. Na jednym stanowisku mogą być maksymalnie 2 osoby. Wypłata: 70g
• Pielęgniarka - • Gajowy - Clement Appius Wellington • Woźny - Gargamel Hokuszpok • Bibliotekarz - Camilla A. Taylor
Na szefa wymagana minimalna liczba punktów w kuferku z dopasowanej do zawodu statystyki, to min. 45 punktów (ewentualnie liczba ta rozłożona między paroma dopasowanymi statystykami). Wypłata to 200g. Zastępca szefa, musi mieć w sumie 35 punktów na dopasowanych statystykach, jego wypłata to 150g. Na urzędnika wymagana liczba punktów to w sumie 30, wypłata to 100g. Minister Magii to posada, którą zdobyć można wyłącznie fabularnie - znacznie przekraczając liczbę punktów wymaganą na szefa.
• Dep. Czarodziejskich Gier i Sportów - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• Dep. Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Francesca E. Harper
• Dep. Przestrzegania Prawa Czarodziejów ✗ i ✗ • Wizengamot - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, • Kwatera gł. aurorów - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko • Urz. niewł. użycia czarów - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• Dep. Transportu Magicznego ✗ - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• Dep. Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami ✗ - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• Dep. Magicznych Wypadków i Katastrof ✗ - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• Dep. Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
Szefowie i urzednicy biur:
Na szefa wymagana minimalna liczba punktów w kuferku z dopasowanej do zawodu statystyki, to min. 45 punktów (ewentualnie liczba ta rozłożona między paroma dopasowanymi statystykami). Wypłata to 200g. Zastępca szefa, musi mieć w sumie 35 punktów z pasujących statystyk, jego wypłata to 150g. Na urzędnika wymagana liczba punktów to w sumie 30, wypłata to 100g.
• B. Bezpieczeństwa - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• B. Międzynarodowej Konferencji Czarodziejów - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• B. Dezinformacji - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• B. Doradztwa w Zwalczaniu Szkodników ✗ - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• B. Główne Sieci Fiuu - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• B. Łączności z Centaurami - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• B. Przemieszczania Skrzatów Domowych - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• B. Wyszukiwania i Oswajania Smoków ✗ - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Viktor Knezevic
• B. Wykrywania i Konfiskaty Środków Ochrony Osobistej - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
Posady dodatkowe:
Wypłata: 50g
• Sprzedawca w sklepiku - • Sprzątacz -
Marco Ramirez
Wiek : 28
Galeony : 4949
Liczba postów : 131
Temat: Re: Dorośli Sob Lis 15, 2014 9:19 pm
Posady w sw. Mungu
Uzdrowiciele i dyżurni ✗:
Wymagana minimalny liczba punktów w kuferku na Uzdrowiciela dyżurnego to w sumie 45 punktów ze statystyk pasujących do zawodu (jedną z nich musi być uzdrawianie), wypłata wynosi 200g. Uzdrowiciel zaś musi mieć minimum min. 35 punktów, zarabiać do tego będzie 150g.
• Wypadki przedmiotowe - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• Urazy magizoologiczne - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• Zakażenia magiczne - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• Zatrucia eliksiralne i roślinne - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
• Urazy pozaklęciowe - Imie Nazwisko, Imie Nazwisko
Asystenci i posady dodatkowe:
Pracownik minimalnie musi być studentem. Asystent musi mieć ukończony kurs szkolący, oraz posiadać min. 20 punktów w kuferku z pasujących statystyk, miesięcznie będzie otrzymywać 90g. Osoby na posadach dodatkowych mają wypłatę w wysokości 50g
Wymagana liczba galeonów do zapłaty na wstępie by objąć stanowisko właściciela to 600g, miesięcznie będzie on zarabiać 170g. Sprzedawca musi minimalnie być studentem, zarabiać do tego będzie 80g.
• Antykwariat - ✗ • Cukiernia Euklidesa - • Sklep z amuletami "A Little Bit of Luck" - Imie Nazwisko, Robin Hunt • Sklep spożywczy - • Księgarnia Esy i Floresy ✗ - • Sklep Madame Malkin ✗- • Sklep z eliksirami J. Pippin's - Aleksander Brendan, Amelia Wotery, Gemma Zaharov • Sklep Olivii Primrose ✗ - • Sklep Ollivandera ✗ - • Markowy sprzęt do Quiddicha ✗ - • Magiczna Menażeria ✗ - • Magiczne Dowcipy Weasleyów - • Księgarnia Beedle'a -
Puby i kawiarnie:
Wymagana liczba galeonów do zapłaty na wstępie by objąć stanowisko właściciela to 500g, miesięcznie będzie on zarabiać 150g. Sprzedawca musi być min. studentem, zarabiać do tego będzie 80g. Barman musi minimalnie być studentem, mieć ukończony kurs barmański, zarabiać będzie 90g. Kelner musi być min. studentem, zarabiać będzie 70g. Kucharze w restauracjach muszą mieć min. 20pkt z gotowania.
• Dziurawy kocioł ✗ - XXX • Magiczny klub Rozing ✗ - • Bar "Pod okiem Bazyliszka" - Aleksander Brendan, Narcyza Volsen • Magiczny Pub Rondo ✗ - • Lodziarnia Floriana Fortescue - • Pub "Pod rozchichotaną mantykorą" - • Knajpka "Kociołek amortencji" ✗ (kurs w trakcie opracowywania) - • Pub Crazy 60' ✗ - Amelia Wotery • Restauracja "Kociołek wszystkich smaków" ✗ (kurs w trakcie opracowywania) -
Lokale na Śmiertelnym Nokturnie:
Wymagana liczba galeonów do zapłaty na wstępie by objąć stanowisko właściciela to 500g, miesięcznie będzie on zarabiać 150g. Sprzedawca musi minimalnie być studentem, zarabiać do tego będzie 80g.
• Pub "Pod czarnym kotem" - Axel C. Sadler (barman) • Antykwariat - Zachariasz Smirnov, Madison Richelieu • Borgin i Burkes ✗ i ✗ - XXX • Jublier ✗ - • Menażeria "Mantykora" ✗ - • Apteka Mr. Mullpepper's ✗ - XXX, Effie Fontaine, • Antykwariat ✗ - XXX • The Coffin House - Eris L. Lynch (sprzedawczyni)
Narodowy stadion Quidditcha:
Wymagana liczba punktów w kuferku z kategorii sportów miotlarskich, to w przypadku zawodnika narodowej reprezentacji - 35 punktów, zarabiać będzie on 200g. Zawodnik jednej z klubowych drużyn musi mieć 30 punktów jego wypłata to 150g. Trener rep. narodowej powinien mieć 40 punktów, zarabiać będzie 200g, zaś klubowy musi mieć 35 pkt, jego wypłata to 150g. Menager powinien mieć 25 punktów, zarabiać będzie 120g. (Sugerujemy w większości przypadków nie dodawać kolejnych drużyn Q. Pracując w jednej z poniższych masz większe szanse na odnalezienie znajomych z pracy!)
• Narodowa reprezentacja Quiddicha - • Armaty z Chudley - • Zjednoczeni z Puddlemere - Freddie Holmes, Quinton D. Cradlewood
Pozostałe instytucje:
Wymagania w zależności od instytucji. Kierownik musi mieć minimum: 40(prorok), 35(instytucje transportu) 28(instytucje artystyczne i pozostałe) punktów w kuferku na dopasowanej statystyce, zarabiać będzie do 200g. Pracownik, w zależności od pracy albo musi minimalnie być studentem, albo posiadać minimum 20 punktów w kuferku na dopasowanej statystyce (lub kilku), jego wypłata to 70-140g. Część zawodów wymaga także ukończenia dopasowanych kursów.
• Redakcja Proroka Codziennego ✗ - • Magiczny targ samochodowy - • Koleje Czarodziejskie - • Błędny Rycerz ✗ - • New Magic Theatre - • Magic Royal Theatre - aktorka Cleopatra Pevensey • National Gallery ✗ - • Magiczne plantacje ✗ - • Muzeum Madame Royce - • Magiczny Pchli Targ - Florian D. Grey (sprzedawca - 80g) • Magic Trade Center - • Pracownia Plastyczna "Art-es" - xxx • Studio Piercingu i Tatuażu - xxx, Theodore Blaise • The Local Smoke Stash - Romulus Pevensey
Wolne zawody:
Jeżeli wasz zawód nie mieści się w żadnej z klasycznych kategorii, możecie wpisać się na tą listę. Oczywiście i w tym przypadku obowiązują was wymagane punkty. Muzycy muszą mieć ich min. 20 na statystyce artystycznej (przy zgłoszeniu podaj zespół), naukowcy 30 na dowolnej związanej z jego dziedziną. Jeśli twój zawód nie widnieje poniżej, możesz go zaproponować. Wszyscy oni zarabiać będą 180g miesięcznie.
Wymagana liczba galeonów do zapłaty na wstępie by objąć stanowisko właściciela to 500g, miesięcznie będzie on zarabiać 150g. Sprzedawca musi być min. studentem, zarabiać do tego będzie 70g.
• Scrivenshaft - • Dervish i Bagnes - • Ubrania Gladraga ✗ - • Zonk - Felix Lockwood (sprzedawca) • Księgarnia Bagshot ✗ - • Piekarnia i cukiernia u Pani Chambers - • Cukiernia w Hogsmeade • Miodowe Królestwo - Zachariasz Smirnov, Madison Richelieu • Spożywczak za rogiem - • Zwierzęta pani Wright ✗ - • Menażeria u Nanuka ✗ -
Bary i kawiarnie:
Wymagana liczba galeonów do zapłaty na wstępie by objąć stanowisko właściciela to 500g, miesięcznie będzie on zarabiać 150g. Sprzedawca musi być min. studentem, zarabiać do tego będzie 70g. Barman być min. studentem, ukończony kurs barmański, do zarabiać będzie 90g. Kelner musi być min. studentem, zarabiać będzie 70g. Kucharze w restauracjach muszą mieć min. 15pkt z gotowania.
• Kawiarnia Francuski Pocałunek - • Kolorowa Kawiarnia - • Kawiarnia Solace - Aleksander Brendan, Tanner Chapman (sprzedawca), • Herbaciarnia pani Puddifoot - • Restauracja Helgi Hufflepuff - • Pub Jazzowy ✗ - • Pub Rozbłysk ✗ - • Pub Morskie Oko ✗ - Huan Baedau (barman) • Pub Zimowy ✗ - • Pub "Pusta Klata" ✗ - • Pub Trzech Króli ✗ - • Pub pod trzema miotłami ✗ - XXX, Echo Merope Lyons (kelnerka) • Pub "U nieudacznika" - Ava Venus Erskine (barman) • Pub "Felix Felicis" ✗ - Césaire Weatherly (kelner) • Ukryty Pub niedaleko wieży ✗ - • Bar "Syreni śpiew" ✗ - Freya Vacheron (kelnerka) • Polly's bar - Iwan Popowin(barman) • Gospoda pod świńskim łbem - • Klub Geometria ✗ -
Marco Ramirez
Wiek : 28
Galeony : 4949
Liczba postów : 131
Temat: Re: Dorośli Sob Lis 15, 2014 9:20 pm
Na tropie poglosek
Rozdział I
Od setek lat czarodzieje szukają sposobu na wejście w posiadanie najpotężniejszych magicznych artefaktów. Kamienie Morgany? Pewnie zastanawiasz się, co to jest. Odpowiedź natomiast jest bardzo prosta.
Wychowanka Merlina za czasów świetności stworzyła kilkanaście minerałów, dzięki którym czarodzieje mogli stać niezwyciężonymi. Każdy z nich daje zupełnie inną moc, ale pełne właściwości kamieni nie są do dnia dzisiejszego nikomu znane. Niektórzy twierdzą, że kobieta przed śmiercią rozrzuciła magiczne twory na wszystkie strony świata. Legendy natomiast po wielu latach przerodziły się w plotki, a te zatrzęsły Śmiertelnym Nokturnem. Stamtąd informacja o mistycznych kamieniach dotarła już wszędzie i zawojowała czarodziejskie instytucje - nawet podrzędne placówki w Londynie, a także w Hogsmeade.
Dorośli coraz chętniej wyruszają na poszukiwania minerałów, które dają moce o jakich nikt do tej pory nie śnił. Młodość. Hipnoza. Legilimencja. Nieśmiertelność. To wszystko, jak i zarówno jeszcze więcej jest w zasięgu ręki, wystarczy podnieść się z fotela i ruszyć przed siebie, bo być może już dziś staniesz się kimś niezwyciężonym. Co stoi na przeszkodzie, by udać się w podróż? Jedynie prawdziwe miejsce, w którym są ukryte kamienie.
Naukowcy upierają się, że minerał dający możliwości hipnotyzujące znajduje się gdzieś w Anglii. Mimo że właściwości drugiego pozostają tajemnicą, nie brakuje spekulacji na temat jego domniemanej mocy nieśmiertelności. Pojawiają się również zdania, że daje młodość, bądź przynosi sławę. Jedyną pewną informacją jest jego umiejscowienie - znajduje się w czarnomagicznej, bałkańskiej stolicy - Albanii Jeden z magicznych archeologów, którzy zupełnie przypadkiem wszedł w posiadanie ów minerału zaginął. Nie jest znane miejsce jego pobytu, jednak wiadomo, że przed swoim niespodziewanym zniknięciem odnalazł on jeszcze jeden kamień, nad którym prowadził badania.
Dzięki minerałom możesz zyskać władzę, ułatwić sobie walkę o wyższe stanowiska. Ci, którzy nie ćwiczyli latami magicznych zdolności, mogą po nie sięgnąć, a skuteczność jest tak samo wysoka jak u osób, które posiadają genetyki. Spróbuj już dziś wyruszyć na poszukiwania kamieni, dzięki którym staniesz się niezwyciężony. Podejmij jedynie decyzje ile jesteś w stanie poświęcić na drodze do potęgi.